موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
178907
۱۰ مهر ۱۳۹۷
نقد برنامه‌های اسپانسرمحور تلویزیون؛

انتقاد مجری برنامه‌های کودک و نوجوان از اسپانسرهای ناشایست

مجید قناد مجری کودک از حضور برخی از اسپانسرها که تاثیر بدی در تولید برنامه‌ها در حوزه کودک و نوجوان دارند انتقاد کرد و گفت: این تاثیر منفی در تربیت نسل‌های آینده خود را نشان می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، مجید قناد درباره سیاست ورود اسپانسرها به تولید برنامه های کودکان بیان کرد: اسپانسر به دلیل ویژگی هایی که دارد و محصولاتی که تبلیغ می کند فقط برای بزرگسال کارآیی دارد و برنامه های کودک باید بدون اسپانسر تولید شوند.

وی ادامه داد: برای برنامه کودک نمی توان سراغ هر اسپانسری رفت مثلا تبلیغ بانک و اپلیکیشن و تلفن همراه برای مخاطب کودک مناسب نیست به ویژه اینکه ما در برنامه ها به کودکان توصیه می کنیم تا ۱۰ سالگی نباید تلفن همراه داشته باشند و بهتر است از پدر و مادرشان بخواهند به برنامه پیامک دهند.

این مجری برنامه های کودک اظهار کرد: مشارکت اسپانسر در برنامه سازی و فیلمسازی در همه جای دنیا وجود دارد و با اصل حضور اسپانسرها در برنامه سازی مخالفتی نیست اما بیشتر باید برای برنامه های بزرگسال استفاده شود. خود ما در ساخت برنامه های کودک از مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی و یا وزارت بهداشت کمک گرفتیم و برنامه هایی ساختیم که ضمن فضای آموزشی از سرگرمی نیز برخوردار بودند.

وی درباره نحوه تولید برنامه های کودک بدون اسپانسر عنوان کرد: باید از محل درآمدهای برنامه های بزرگسال که با اسپانسر تولید می شوند بودجه ای کنار گذاشته شود تا به تولید برنامه های کودک هم کمک شود.

 

قناد اضافه کرد: این کار به این معنا نیست که ما توان جذب اسپانسر را نداریم اما اسپانسر برنامه های کودک باید نهادهای فرهنگی و آموزشی و سازمان های غیرتجاری باشند تا دغدغه های لازم را برای فرهنگسازی نسبت به کودکان دارا باشند. مسلما هر مشارکتی برای کودکان خوب نیست و می تواند در تربیت نسل آینده تاثیر منفی داشته باشد.

 

وی در پایان بیان کرد: من به عنوان برنامه ساز حوزه کودک نباید به دنبال اسپانسر بروم بلکه خود سازمان صداوسیما باید بودجه این برنامه ها را تامین کند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار