موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
178727
۰۹ مهر ۱۳۹۷
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد؛

تشخیص ۴۵ هزار و ۶۴۰ دانش‌آموز دیرآموز/ ۴۴۵۶ کلاس اولی به مدارس استثنایی رفتند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۷۵ هزار و ۴۲۰ نوآموز کلاس اولی در سنجش آمادگی تحصیلی شرکت کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۶۴۰ نفر دیرآموز تشخیص داده شدند و ۴۴۵۶ نفر نیز به مدارس استثنایی هدایت شدند.

به گزارش کودک پرس ، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  در خصوص آخرین آمار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۹۷۵ هزار و ۴۲۰ نوآموز در سنجش ورود به اول دبستان شرکت کردند، ضمن اینکه ۳۴۷ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در سال قبل در سنجش شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: در مجموع ۴۵ هزار و ۶۴۰ نوآموز کلاس اولی دیرآموز تشخیص داده شدند و ۴۴۵۶ نفر نیز به مدارس استثنایی کشور هدایت شدند.

قدمی با بیان اینکه چند سالی است سنجش کلاس اولی‌ها برای نوآموزان پیش‌دبستانی نیز انجام می‌شود، افزود: در سال تحصیلی جاری ۱۹۴ هزار و ۴۶۸ کودک پیش‌دبستانی در سنجش شرکت کردند که از این تعداد ۸۳۴ نفر دیرآموز تشخیص داده شدند و ۵۵۱ نفر نیز دانش‌آموز با نیازهای ویژه هستند.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: برای کودکانی که دیرآموز تشخیص داده شده‌اند، آموزش‌های مداخله‌ای انجام می‌شود و کودکانی که با نیازهای ویژه هستند برای دوره آمادگی معرفی می‌شوند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار