موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
17860
۲۱ خرداد ۱۳۹۶

۱۲ هزار کودک نیازمند بوشهری چشم انتظار خیران

جمعا در استان بوشهر 12 هزار کودک، نوجوان و نوزاد ایتام و غیر ایتام نیاز به حامی دارند که پیش بینی می‌شود در این ماه مبارک رمضان با مشارکت خیران، شش‌هزار و 500 حامی از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین برای رسیدگی به امور معیشتی و آموزشی این کودکان جذب شود.

به گزارش کودک پرس، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه کودکان یتیم و غیر یتیم زیادی در انتظار حمایت خیران نیکوکار هستند، خاطر نشان کرد: جمعا در استان بوشهر 12 هزار کودک، نوجوان و نوزاد ایتام و غیر ایتام نیاز به حامی دارند که پیش بینی می‌شود در این ماه مبارک رمضان  با مشارکت خیران، شش‌هزار و 500 حامی  از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین برای رسیدگی به امور معیشتی و آموزشی  این کودکان جذب شود.

احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در این نشست خبری با تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و با اشاره به آغاز هفته اکرام  ایتام در ماه مبارک رمضان، گفت: از 15 لغایت 21 ماه مبارک رمضان در تقویم اجرایی کمیته امداد به نام هفته اطعام و اکرام ایتام نام‌‌گذاری شده است که با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متنوع  در استان به دنبال گسترش فرهنگ خیرخواهانه  در میان مردم هستیم.

لطفی با بیان اینکه اوج رسیدگی به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان متبلور می‌شود تصریح کرد:در جهت حمایت خیران و نیکوکاران در رسیدگی به مشکلات اقتصادی نیازمندان، این افراد در دهه نخست ماه مبارک رمضان 12 میلیارد ریال به مستمندان استان بوشهر پرداخت کردند.

لطفی با اشاره به اجرای طرح همیاران مولا در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در قالب این طرح سبد کالای حمایتی شامل اقلام مختلف غذایی توسط خیران به افراد نیازمندان به ارزش 70 هزار تومان اهداء می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح رضوان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که کمیته امداد به جد دنبال می‌کند، کمک به تعمیر یا نوسازی مسکن مددجویان است  و  با توجه به اینکه 30 درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر دارای مشکلات گسترده‌ای در عرصه مسکن است، بنا داریم از ظرفیت مردمی  استفاده کنیم تا مشکل مسکن مددجویان به طور کامل رفع شود.

لطفی با بیان اینکه کمیته امداد متولی جمع‌آوری زکات است، اظهار کرد: زکات مال، فطره و مستحبی توسط این نهاد جمع‌آوری می‌شود و در پایان ماه مبارک رمضان، زکات جمع‌آوری شده در جهت کمک به امر مسکن نیازمندان، پرداخت هزینه‌های درمان بیماران صعب العلاج، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت،هزینه جهیزیه نوعروسان مددجو و پروژه های عام المنفعه  هزینه می‌شود.

منبع :گام نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار