موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
178578
۰۸ مهر ۱۳۹۷
عضو هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران:

افزایش ۳ برابری پد تنبلی چشم/ خطری که سلامت چشم کودکان را تهدید می‌کند

عضو هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران با اشاره به افزایش ۳ برابری پد تنبلی چشم گفت: استفاده از پدهای تنبلی چشم برای کودکان زیر ۱۰ سال که دچار کم بینایی هستند باید به مدت ۹ ماه تا سه سال استفاده شود.

به گزارش کودک پرس ، شهرزاد نکونام در آستانه روز جهانی بینایی اظهارداشت: بینایی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است که از همین رو لازم است نیازهای بینایی آنها باحداقل هزینه و حامیت سازمان‌های بیمه‌گر تامین شود.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از لوازم مورد نیاز کودکان در شرف کم بینایی و نابینایی پدهای تنبلی چشم است که آن را به مدت چند ساعت باید روی یکی از چشم ها ببندند اما این پدها بیمه نبوده و اکثرا وارداتی هستند. در نتیجه شاهد هستیم که خانواده های کم درآمد و نیازمند به ناچار به جای پد تنبلی چشم از پارچه خانگی برای کودک خود استفاده می کنند که این مسئله از نظر روانی به بهداشتی درست نیست.

عضو هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران توضیح داد: یک کودک دچار کم بینایی باید پد تنبلی چشم را به مدت ۳ ساعت در روز استفاده کرده و پس از آن از پد دیگری استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از پدهای تنبلی چشم برای کودکان زیر ۱۰ سال که دچار کم بینایی هستند باید  به مدت ۹ ماه تا سه سال استفاده شود که همین مسئله هزینه زیادی به خانواده ها تحمیل می کند.

 

نکونام با عنوان این مطلب که قیمت یک پد تنبلی چشم قبل از گرانی ها ۴ هزار تومان بود افزود: در حال حاضر با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ها به نظر می رسد هزینه یک پد تنبلی چشم بین ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته است.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار