موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
178427
۰۸ مهر ۱۳۹۷

دبیر جشنواره تئاتر کودک: تئاتر دیدن یکی از حقوق کودک است

مریم کاظمی دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و نوجوان در مراسم افتتاح نمایش «جادوی پاهای من» مخاطبان را تنها پشتیبان تئاتر دانست و ضمن تقدیر از حرکت جسورانه زهرا شایان‌فر دیدن تئاتر و فیلم را یکی از حقوق اجتماعی کودکان دانست.

به گزارش کودک پرس ، «جادوی پاهای من» نوشته زهرا شایان فر و با کارگردانی مشترک زهرا شایان فر و سیاوش قلعه‌وردی روز جمعه ششم مهرماه ساعت 16 توسط هنرمند نام‌آشنای تئاتر؛ مریم کاظمی و با حضور فرید نوایی آهنگساز تئاتر و سینما، در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو افتتاح شد. مریم کاظمی پیش از آغاز نمایش، ضمن اعلام این نکته که ابتدا نویسنده و کارگردان «جادوی پاهای من» را به‌عنوان یک فعال رسانه‌ای بسیار حرفه‌ای می‌شناخت، گفت: زمانی‌که از او دعوت کردم به‌عنوان روابط‌عمومی گروه تئاتر مستقل همکاری‌مان را آغاز کنیم، فهمیدم او در رشته تئاتر تحصیل کرده است و کارگردان، نویسنده و عروسک‌سازی فعال و خلاق است که می‌تواند مبدع باشد و تئاتر بسازد اما در سال‌های اخیر اغلب به‌عنوان روابط‌عمومی کنار گروه‌های تئاتر بود و فرصت نکرده بود کار خود را ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: در شرایط امروز بسیاری از آدم‌ها دانش و خلاقت اجرا کردن تئاتر را دارند اما به دلایل مختلف همچون مسائل اقتصادی و یا شرایط کاری یا شرایط جامعه فرصت نمی‌کنند در این زمینه به فعالیت بپردازند، زهرا شایان فر برای این دست از هنرمندان، حرکتی بسیار جسورانه‌ای را انجام داده است. و وقتی از من دعوت کرد که نمایشش را افتتاح کنم، به‌عنوان هدیه‌ای ناقابل قبول کردم و برای خود من افتتاح این نمایش مایه افتخار است.

 

دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان تئاتر را برای رشد کودک بسیار مناسب دانست و گفت: امسال شعار جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان، «کودک و حقوق اجتماع» است. یکی از حقوق کودک این است که او را از رفتن به سالن‌های تئاتر و سینما و تماشای فیلم و یا تئاتر محروم نکنیم و اجازه دهیم در معرض تمام محصولات فرهنگی چه دیداری و چه شنیداری قرار بگیرد. خوشحالم برای دیدن تئاتر به سالن آمده‌اید امیدوارم «جادوی پاهای من» را دوست داشته باشید و همواره بلیت بخرید و سالن‌های تئاتر را پر کنید چون شما تنها پشتیبان تمام تئاترها چه کودک و چه بزرگ‌سال هستید.

گروه تئاتر «صلح» این نمایش را مختص مخاطبان کودک‌ونوجوان آماده کرده است که پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 16:30 اجرا می‌شود. مخاطبان می‌توانند بلیت نمایش را یا از سایت فروش بلیت «جادوی پاهای من» ایران کنسرت با آدرس https://www.iranconcert.com و یا به‌صورت حضوری از گیشه عمارت نوفل‌لوشاتو تهیه کنند.

«جادوی پاهای من» داستان دختربچه‌ای با ذهن پرسشگر است که هر مسئله ساده برایش معمایی پیچیده می‌شود. او با همراهی تماشاگران در یک ماجرای پلیسی به حل معما می‌پردازد.

 

این نمایش کودک‌ونوجوان تازه‌ترین اثر گروه تئاتر صلح است. شهرام نیک‌کار، فرهاد شکرالله‌‌زاده، منیر چراغی، فاطمه رستمی، سهند آدم‌‌عارف، امیر شیخ‌‌زاده، فرزانه کاظمی، خورشید شایان فر، خرداد شایان فر، سدنا محبی و آرمان کارخانه، گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند و مهرنوش نرسی به‌عنوان مشاور روانشناسی کودک گروه را همراهی می‌کند.

 

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به زهرا شایان فر؛ طراح صحنه و آکسسوآر و همچنین طراح لباس و عروسک، فاطمه حسین خانی؛ طراح پوستیژ، بهرام شادانفر؛ طراح پوستر و بروشور، حیدر هدایتی؛ ساخت تیزر، سیاوش قلعه وردی؛ انتخاب موسیقی، افکت و میکس، حسام کلانتری؛ ویدیو آرت، روشنک کریمی و روژین ستاری؛ تبلیغات، مینا صفار؛ روابط عمومی، امیر شیخ‌‌زاده؛ دستیار کارگردان، آرمان کارخانه؛ مدیر صحنه، سدنا محبی و شهرزاد کلانتری؛ منشی صحنه و محبوبه فرج‌الهی؛ عکاس اشاره کرد.

 

 

 

 

منبع: پانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار