17840
۲۰ خرداد ۱۳۹۶

از مجریان چهره در برنامه‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنیم

علی رغم عدم حضور افرادی مثل عمو پورنگ، عمو قناد، فیتیله‌ای ها و غیره محمد سرشار مدیر شبکه کودک ادعا کرده است که از مجریان چهره در برنامه های حرفه ای این شبکه استفاده می شود.

به گزارش کودک پرس، «محمد سرشار» مدیر شبکه کودک و نوجوان درباره رویکرد این شبکه در استفاده از چهره های جدید اجرا مانند مریم اکبری در نقش «مامان گلی» و بهره گیری بیشتر از انیمیشن های ایرانی،گفت: همان طور که در شهریور ماه سال 944 اعلام کردیم، برنامه سازی‌مان در شبکه کودک و نوجوان در جهت تربیتی بود که در واقع چگونه از گرایش های مخاطب کودک به سمت نیازهایش حرکت کنیم و خداراشکر تاکنون نظرسنجی ها روند مثبتی را نشان می‌دهد و خانواده ها بر کاهش آسیب های رسانه بر این رده سنی اذعان دارند. دیگر نکته مورد توجه ما، آموزش خانواده ها در شیوه مصرف است؛ به این معنی که تلویزیون را بهتر ببینیم تا اینکه بیشتر ببینیم.

از مجریان چهره در برنامه‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنیم

وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از چهره های جدید و مجریان بیان کرد: کاری که در شبکه انجام دادیم این است که از چهره هایی که تجربه اساسی و اصولی در زمینه کودک داشتند دعوت به همکاری کرده ایم از خانم خامنه گرفته تا چهره های دیگری که به تدریج در شبکه حاضر می‌شوند. در این شیوه، سعی کردیم از قالب های ساده تر برنامه سازی که در واقع مجری کانال است به سمت برنامه های تلویزیونی بروند مثل برنامه «آبی تر از رویا» که حرفه ای تر تولید شده است و خانم گیتی خامنه اجرای آن را بر عهده دارد.

سرشار تصریح کرد: تلاش می کنیم که برنامه های با کیفیت تر و استانداردتری تولید شود که چهره های ماندگار در محیط موثرتری نقش آفرینی داشته باشند.

تعداد شبکه های کودک در تلویزیون باید افزایش یابد

وی در پاسخ به پرسش دیگردرباره وجود برنامه های کودک و نوجوان در دیگر شبکه ها و اینکه آیا نمی شود این برنامه ها نیز در شبکه مخصوص کودک و نوجوان ادغام شود، گفت: مساله اول اصل برنامه‌سازی برای کودک است؛ ما باید تعداد شبکه های تلویزیونی بیشتری برای کودکان داشته باشیم که این خیلی مهم است. برای مثال رژیم اشغالگر قدس با وجود اینکه جمعیت کودکانش زیر یک میلیون نفر است اما حدود 12 شبکه تلویزیونی مختص برای آنها دارد. بنابراین جمعیت کشور ما با حدود 20 میلیون مخاطب زیر 18 سال، قطعاً تعداد شبکه های بیشتری را نیاز دارد که بتواند حوزه های مختلف نیازهای آنها را پوشش دهد، لذا وقتی شبکه های دیگر با موضوع کودک و نوجوان برنامه می سازند، از نظر من کار خوب و مثبتی است.

اگر ذائقه مخاطب را خراب نکنیم خودبخود کیفیت برنامه ها بالا می رود

مدیر شبکه های پویا و نهال با اشاره به کیفیت برنامه های مختص به کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: بحث کیفیت در برنامه سازی نیز در حال شکل گیری است و توقع مخاطب بالاتر می رود و شما می بینید که برنامه های کم کیفیت، در نظرسنجی ها رتبه پایین می گیرند و قاعدتاً از کنداکتور حذف می شوند. بنابراین این پالایش به صورت طبیعی با اقبال مخاطبان در حال شکل گرفتن است، یعنی اگر ما ذائقه مخاطب را خراب نکنیم و به ارتقای آن کمک کنیم، خود به خود کیفیت کارها نیز بالاتر می رود.

منبع : شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار