178073
۰۵ مهر ۱۳۹۷

دانش‌آموزان در اربعین حسینی میزبان زائران نوجوان هستند

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان ایرانی در اربعین حسینی میزبانی زائران نوجوان شرکت کننده در این همایش معنوی می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، حسین تاریخی افزود: یکی از محورهای اصلی این اتحادیه را ترویج و تقویت فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی در بین دانش آموزان بویژه گروه سنی نوجوان تشکیل می دهد لذا در اربعین حسینی دانش آموزان ایرانی گامی نو در راه مکتب عاشورایی بر می دارند.
وی اظهار داشت: هماهنگی لازم با مسئولان عراقی برای میزبانی دانش آموزان ایرانی در اربعین حسینی انجام شده است.
تاریخی افزود: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی کشور با برپایی چندین پایگاه در مسیر پیاده روی زائران از جمله در بین الحرمین اقدام به پذیرایی زائران نوجوان اربعین حسینی می کنند.
وی یادآور شد: دانش آموزان ولایت مدار ایران در این حرکت نو فرهنگی حامل پیام تقویت وحدت در بین مسلمانان جهان و همچنین تاکید بر اینکه عشق حسینی مرز نمی شناسد، هستند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همچنین به اجرای نخستین طرح تولید برنامه های فرهنگی توسط دانش آموزان در مدارس اشاره و بیان داشت: دانش آموزان عضو این اتحادیه در سال تحصیلی 98-97 با مشارکت در این برنامه زمینه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و فرهنگی را بوجود می آورند.

تاریخی، تقویت برنامه مدرسه انقلاب، تشکیل ستاد جشن 40 سالگی انقلاب، استکبار ستیزی دانش آموزان در 13 آبان ، برگزاری نشست های تخصصی – مهارتی با محوریت فرهنگی – انقلابی و اقتصاد مقاومتی به عنوان دیگر برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در استان های مختلف نام برد.
وی گفت: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی در 11 هزار مدرسه کشور با همراهی یک هزار مربی فعالیت دارند که باید از توانمندی و استعداد آنان در عرصه فرهنگی و عضو گیری استفاده بهینه شود.
این مسوول آموزشی ادامه داد: اتحادیه انجمن های اسلامی در 32 استان و 300 شهر دفتر دارد تا دانش آموزان نخبه را شناسایی کند و تحت پوشش قرار دهد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی ماموریت اجرای منسجم و هدفدار برنامه های این اتحادیه در مدارس را عهده دارند.
تاریخی اضافه کرد: این اتحادیه به دنبال گسترش شبکه تشکیلاتی خود در مدارس است تا دانش آموزان با رویکردی ولایت مدار انه و مطالبه گر در مدارس رشد کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر ظرفیت بالای دانش آموزان گفت: مطالبه گری از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار