177592
۰۳ مهر ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد؛

بررسی تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا/ استقرار دوچرخه در ایستگاه‌های مترو

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: طرح تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم و یکی از طرح‌هایی که می‌تواند آسیب‌های آلودگی هوا را کاهش دهد تعطیلی مدارس در زمستان است.

به گزارش کودک پرس ، زهرا صدراعظم نوری درباره تمهیدات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا در فصل پاییز اظهار داشت: کمیسیون محیط زیست یکی از مواردی که دنبال می‌کند و برنامه‌های مختلفی را دارد موضوع آلودگی هوا است و اقداماتی نیز در این حیطه انجام داده است.

وی ادامه داد: باید اقدامات تمامی دستگاه‌های مربوطه در کاهش آلودگی هوا ساماندهی شود تا با اهتمام بیشتری در جهت کاهش آلودگی هوا اقداماتی صورت بگیرد.

صدراعظم نوری گفت: بر این اساس جلساتی را با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار کرد‌ایم و از سامان‌های مرتبط با  آلودگی هوا بازدیدهایی به عمل آمده تا بتوانیم به اهماهنی‌های صورت گرفته پیشنهادهایی را برای کاهش آلودگی هوا در مقطع وارونگی داشته باشیم و این پیشنهادها را به استانداری و کمیته اضطرار آلودگی هوا ارائه می‌دهیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: اقدامات ما باید به سمتی برود که قبل از پدیده وارونگی هوا و افزایش آلودگی انجام شود و در حال حاضر طرح تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم و یکی از طرح‌هایی که می‌تواند آسیب‌های آلودگی هوا را کاهش دهد تعطیلی مدارس در زمستان است و امیدواریم بتوانیم این پدیده را امسال مدیریت کنیم.

 

وی درباره تعطیلی مدارس گفت: با کمیته خاصی که در این خصوص تشکیل شده است مذاکراتی داشته‌ایم و پیشنهاد داده شده است 4 روز قبل از افزایش آلودگی هوا تعطیلی مدارس اعلام شود تا مردم نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز داشته باشند.

صدراعظم نوری گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز نصب فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس‌ها را اجرایی کرده است و امیدواریم این اقدام در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در تابستان هم علی‌رغم اینکه گرمای شدیدی در تهران داشتیم وضعیت آلودگی هوا نابسامان نبود و در حال حاضر نیز هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد.

 

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران درباره اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی نیز گفت: این طرح را در برنامه داریم و با معاونت مربوطه پیگیری می‌کنیم امیدواریم بتوانیم دوچرخه‌های اشتراکی را اجرایی کنیم البته هم اکنون پیشنهاد داده‌ایم که در هر ایستگاه مترو دوچرخه‌هایی وجود داشته باشد تا شهروندان بتوانند برای طی مسیرها از آن استفاده کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار