موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
177420
۰۲ مهر ۱۳۹۷
نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس:

لباس فرم دانش‌آموزی در بسیاری کشورهای دنیا وجود دارد

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه لباس فرم دانش‌آموزی در بسیاری کشورهای دنیا وجود دارد، گفت: آموزش مهم است اما در کنار آن پرورش هم مهم است و هر دو باید توأمان پیش بروند.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه ذوالقدر نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های پوشش مدارس، اظهار کرد: فقط در ایران لباس فرم مدارس نداریم و در بسیاری کشورهای دنیا لباس فرم تعریف می‌شود؛ هر ساله لباس ساده با رنگ مناسب و همچنین مناسب فضای مدارس تعریف می‌شود و به اولیا می‌گویند این لباس را تهیه کنند؛ مدارس دولتی معمولاً به گونه ای عمل می‌کنند که هزینه لباس فرم بالا نرود زیرا خانواده‌های کم درآمد بسیاری در ثبت نام و سایر هزینه حتی تحصیل مشکل دارند، ولی خب جنس لباس های فرم مدارس بد هم نیست.

وی با بیان اینکه قطعاً مجلس می‌تواند در ساماندهی لباس فرم بسیار کمک کند، افزود: کارگروه مد و لباس را کمیسیون فرهنگی تصویب کرده تا در چارچوب هویت بخشی اسلامی ایرانی نسبت به طراحی لباس برای گروه‌های مختلف اقدام کند.
ذوالقدر درباره اعتبارات لازم برای فعالیت‌های فرهنگی در مدارس گفت: هر پیشنهادی برای بودجه بدهند، کمک می‌کنیم تصویب شود و خوشحال می‌شویم جلسات مشترک با معاونت پرورشی آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش مهم است اما در کنار آن پرورش هم مهم است و هر دو باید توأمان پیش بروند و در مجلس کمک می‌کنیم بودجه خوبی به‌ویژه برای مناطق کم برخوردار اختصاص یابد؛ آذرماه فصل بودجه است و  امیدارم پیشنهاد دولت خوب باشد و کمک کنیم تصویب شود.

 

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار