177337
۰۲ مهر ۱۳۹۷

دوره تخصصی تربیت مربی کودک در خوی برگزار شد

رییس دانشگاه علامه خویی شهرستان خوی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش کودکان، گفت: این دانشگاه با نظر به اهمیت و نقش فوق‌العاده آموزش در رشد و توسعه جامعه اقدام به برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک در این دانشگاه کرد.

به گزارش کودک پرس ، ناصر نصیری در این نشست افزود: این دوره تخصصی با محوریت طراحی بازی‌های حرکتی و ورزش‌های رشدی کودکان، مشکلات ویژه یادگیری در نوآموزان، شیوه‌های عملی در خلاقیت و روش‌های ارتباط با نوآموزان و غلبه بر استرس برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این دوره، از اساتید دانشگاهی روانشناسی و تعلیم تربیت نظرات خویش را در این موارد به سمع می رسانند.
وی مهدهای کودک ها و آمادگی ها را در بارورسازی روحی و اجتماعی کودکان موثر عنوان کرد و افزود: امروز نقش محیط‌های اجتماعی در انتقال هنجارها و الگودهی صحیح به فرزندان، کمتر از خانواده نیست.
وی نقطه آغازین جامعه‌پذیری و تعلیم و تربیت کودکان را مهدکودک ها دانست و اضافه کرد: کودکان در فردایی نه چندان دور به جرگه نیروی انسانی این سرزمین می پیوندند و به عنوان موتور محرکه توسعه پایدار کشورعمل می کنند و بایستی در تعلیم و تربیت آنان بالاترین سعی ها به کار گرفته شود.

وی سلامت روانی و روحی مربی را در تربیت صحیح کودکان در مهدها و مدارس ابتدایی بسیار مهم بیان کرد و گفت: تعامل و همبستگی میان کودک و مربی نیازی مهم برای سلامت جسمی و روانی مربی است.
رییس دانشگاه علامه خویی به فعالیت های آموزشی این مرکز اشاره کرد و افزود: این دانشگاه آماده تعامل با هر نهادی در جهت توسعه فرهنگی است و از برگزاری چنین دوره‌هایی استقبال می‌کند.

مجید مقدم، رییس شورای اسلامی شهر خوی نیز در این جلسه با اشاره به حمایت های این شورا از برنامه های آموزشی و علمی، گفت: ایجاد محیط های پربار علمی و غنی با بهره گیری از برنامه های آموزشی و مدرن روز دنیا در رشد علمی کودکان تاثیر فراوانی دارد.

 

مهد قرآن و خانه کارگر آذربایجان غربی در سال های گذشته متولی برگزاری دوره های تربیت مربی مهد بوده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار