177258
۰۲ مهر ۱۳۹۷
پروژه سینمایی جدید «اوج» معرفی شد؛

داستان آن بیست و سه نفر در اسارت

بعد از نگارش کتاب و تولید فیلم مستند، این بار داستان اسارت ۲۳ نوجوان ایرانی در دوران دفاع مقدس، در قالب فیلم سینمایی روایت می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، بعد از نگارش کتاب و تولید فیلم مستند، این بار داستان اسارت ۲۳ نوجوان ایرانی در دوران دفاع مقدس، در قالب فیلم سینمایی روایت می‌شود.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج، قصد دارد فیلم سینمایی «آن بیست و سه نفر» را تولید کند. این فیلم سینمایی به کارگردانی مهدی جعفری ساخته خواهد شد که پیش از این مستند «۲۳ نفر و آن یک نفر» را تولید کرده است.

در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی، صدام حسین، رئیس‌جمهور وقت عراق که آغازگر جنگ علیه کشورمان بود، برای ایجاد فضای تبلیغاتی علیه کشورمان، ۲۳ نفر از اسرای نوجوان را که اکثراً اهل استان کرمان بودند به کاخ خود دعوت می‌کند. صدام در دیدار با این نوجوانان به آنان وعده آزادی و بازگشت به ایران را می‌دهد، اما نوجوانان ایرانی این موضوع را رد می‌کنند و بر باقی ماندن در کنار سایر اسرای ایرانی پافشاری می‌کنند و تا پایان جنگ در اسارت باقی می‌مانند. مهدی جعفری، فیلمبردار سینمای ایران فیلم مستند «۲۳ نفر و آن یک نفر» را بر اساس داستان زندگی این اسرا ساخت و بعد از آن کتاب «آن بیست‌و‌سه نفر» به قلم احمد یوسف‌زاده، یکی از آن نوجوانان اسیر نگاشته شد. مهدی جعفری در این باره می‌گوید: آقای یوسف‌زاده یکی از آن ۲۳ نفر است که چند سال پیش تصمیم گرفت خاطرات خود را درباره این ماجرا بنویسد و با من تماس گرفت، من کار خاصی برای نگاشتن آن کتاب نکردم، تنها مصاحبه‌هایی که با این بچه‌ها داشتم را در اختیار یوسف‌زاده قرار دادم تا بعضی از خاطرات را که جزئیاتش را فراموش کرده بود به استناد این مصاحبه‌ها بنویسد.

 

 

دو سال پیش، یوسف‌زاده نویسنده کتاب «آن بیست‌و‌سه نفر» در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که سردار قاسم سلیمانی، از ابراهیم حاتمی‌کیا خواسته فیلم سینمایی‌ای بر اساس داستان این کتاب تولید کند. این نویسنده، گفت: خبر دارم که سردار سلیمانی نامه‌ای به ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان نوشته و پیشنهاد داده‌اند که براساس این کتاب، فیلمنامه این کار نوشته شده و یک فیلم سینمایی تولید شود. به رغم مطرح‌شدن ساخت فیلم «بیست و سه نفر» توسط ابراهیم حاتمی‌کیا، آن فیلم ساخته نشد تا اینکه سازمان اوج، اعلام کرد فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی مجتبی فرآورده به مرحله تولید می‌رسد. طبق اعلام روابط عمومی این فیلم، فیلمبرداری فیلم «بیست و سه نفر» طی روز‌های آتی در شهرک چهاردانگه تهران کلید خواهد خورد.

 

 

 

 

منبع: روزنامه جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار