موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
177206
۰۱ مهر ۱۳۹۷
یمن

کودکان قربانیان تراژدی یمن

نگرانی جامعه جهانی و نهادهای فعال در زمینه حقوق بشر به ویژه کودکان در مورد وضعیت اسف بار مردم یمن، همزمان با افزایش حملات ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به این کشور، شدت مضاعفی پیدا کرده است.

به گزارش کودک پرس ،از زمان حمله ائتلاف سعودی به یمن از ششم فروردین سال 1394 تاکنون، این کشور با بحرانی ترین وضعیت انسانی در جهان طی چند سال گذشته مواجه شده و کارشکنی و ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه، جمعیت بسیاری زیادی از مردم یمن را به سوء تغذیه و ابتلا به بیماری خطرناک دچار کرده است.
چندی پیش انتشار ویدئوی از مردم استان ‘حجه’ یمن که به خاطر نبود مواد غذایی، به پختن و خوردن برگ درختان روی آورده بودند، بار دیگر نگاه ها را برای چندمین بار متوجه رنج یمنی ها کرد، اما ذیل سایه کم تحرکی جامعه جهانی در برقراری صلح و نیز ناتوانی در متوقف کردن حملات ائتلاف سعودی، به نظر می رسد، نمی توان زمانی برای بهبود وضعیت مردم جنگ زده یمن در نظر گرفت.
اما به رغم چشم انداز نه چندان روشن آینده یمن، همچنان وضعیت ناگوار انسانی در این کشور از موضوعات محوری سازمان ملل متحد است و روز جمعه 30 مرداد ماه نشست شورای امنیت این سازمان به اوضاع وخیم مردم یمن پرداخت.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در این نشست که در نیویورک برگزار شد، گفت: یمن در آستانه مرگ جمعی در اثر گرسنگی است.
‘مارک لوکوک’ ضمن اعتراف به شکت سازمان ملل در ماموریت خود یعنی نبرد با گرسنگی در یمن تصریح کرد: این کشور اکنون شاهد بدترین وضعیت شیوع وبا است.
وی که به درخواست شورای امنیت، به ارائه اطلاعاتی در مورد وضعیت یمن در این نشست شرکت داشت، با بیان اینکه وضعیت در یمن طی چند هفته اخیر به شکلی محسوس رو به وخامت رفته است ، گفت: اکنون به نقطه بی بازگشتی نزدیک شده‌ایم که ممانعت از مرگ دستجمعی مردم در اثر گرسنگی غیرممکن خواهد بود.
لولوک افزود: تقریبا تمام مواد غذایی یمن از خارج وارد می ‌شود و همین مساله مستقیما موجب افزایش شدید قیمت مواد غذایی برای حدود 10 میلیون یمنی می‌شود که دچار سوء تغذیه هستند اما در فهرست گروه‌های نیازمند به امدادرسانی‌ها قرار ندارند.
در همین حال، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه در بیانیه ای اعلام کرد، درد و رنج انسانی و نیازهای بهداشتی در یمن به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.
به گزارش ‘النشره’، در بیانیه ‘احمد المنظری’ آمده است: مادران یمنی به خاطر فقر و گرسنگی سوءتغذیه داشته و نمی ‌توانند کودکان خود را شیر دهند، مبتلا شدن مکرر خانواده‌ها به بیماری وبا و دیگر بیماری‌ها نیازمند انجام اقدامات لازم و نجات جان مردم بیش از هر زمان دیگر است.
به تایید وی، سازمان بهداشت جهانی برای حدود ۹ میلیون تن خدمات بهداشتی فراهم کرده اما فقدان امنیت مانع از وصول آنها به بسیاری از نیازمندان شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار