1771
۲۸ مرداد ۱۳۹۵

انجمن‌های ادبی در کانون پرورش فکری استان فارس

نخستین نشست اعضای ادبی نوجوان دختر مرکز شماره 1 شیراز با هدف راه‌اندازی انجمن ادبی و با حضور کارشناس ادبی و هنری اداره کل کانون و همراهی مربی ادبی در کتابخانه مرکز شماره 1 شیراز تشکیل شد.

به گزارش کودک پرس     در این جلسه که 15 نفر از اعضای نوجوان مرکز حضور داشتند، ابتدا با ذکر نکاتی درباره اهمیت تشکیل انجمن‌های ادبی درمراکز کانون، کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی که در قالب نمایشگاهی در معرض دید اعضا قرار گرفته بود، معرفی شد. در ادامه با معرفی شخصیت وی، نکات بارز توانمندی‌های او در نگارش داستان‌های متنوع و متفاوت برای اعضا تشریح شد.

هم چنین اعضا جدیدترین نوشته‌های ادبی خود را خواندند و آثار توسط کارشناس و مربی ادبی مرکز مورد نقد و بررسی قرار گرفت. انجمن‌های ادبی کانون در جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان بسیار مؤثر است و مراکز فرهنگی هنری کانون فارس با راه‌اندازی این انجمن‌ها، به پرورش استعداد اعضای ثابت ادبی که به قالب نوشتاری شعر و داستان رسیده‌اند، کمک می‌کند.

راه‌اندازی انجمن ادبی در مرکز آباده 

انجمن ادبی، اعضای ارشد شاعر و داستان نویس به همراه اعضای به قالب رسیده کارگاه‌های ادبی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مرکز فرهنگی هنری آباده راه‌اندازی شد.

جلسه انجمن با یک بازی ادبی شروع و بخش‌هایی از شعرهای شاعران معروف خوانده شد. بعد از آن با خواندن غزلی از فاضل نظری توسط مربی ادبی جلسه رسمیت یافت و در ادامه، آثار اعضا به نقد گذاشته شد.

جشنواره  بازی‌های محلی در مرکز شماره 1 جهرم برگزار شد

با هدف آشنایی اعضا با بازی‌های سنتی جهرم و پژوهش اعضا نوجوان با این موضوع، جشنواره بازی‌های محلی جهرم با حضور اعضا کودک و نوجوان پسر در مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان اجرا شد.

در این برنامه بازی‌های محلی جهرم به اعضا معرفی شد و بازی‌های محلی “الک دولک،هفت کل،ریگ ورچقو و سنگ چل چل مچلا” اجرا شد که بسیار مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

جشنواره قصه‌گویی در مرکز فسا برگزار شد

یکی از فعالیت‌های مورد علاقه اعضا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری فسا، شاهنامه خوانی و گلستان خوانی است.

بر این اساس جشنواره‌ای با همین مضمون در مرکز برگزار شد که در آن 20 عضو دختر نوجوان به قصه‌گویی با استفاده از شاهنامه فردوسی و گلستان سعدی پرداختند و قصه‌های شرکت‌کنندگان با سه معیار از طرف مربیان مورد سنجش قرار گرفت. از این میان چهار عضو به عنوان قصه‌گوی برتر انتخاب شدند.

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار