177093
۰۱ مهر ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان:

۵ هزار و ۹۰۰ کودک زنجانی به مهدکودک می‌روند/ فعالیت ۲ مهدکودک ۴ ستاره در زنجان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۱۵۸ مهدکودک در زنجان گفت: ۵ هزار و ۹۰۰ کودک زنجانی مهدکودک می‌روند.

به گزارش کودک پرس ، سلمان حسینی در حاشیه آغاز به کار مهدهای کودک بهزیستی زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 158 مهدکودک در استان زنجان فعال است که از این تعداد 92 مهد شهری و 66 مهد روستایی است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی مسؤول صدور مجوز برای فعالیت مهدهای کودک است؛ گفت: در همین راستا نظارت‌های لازم بر مهدهای کودک به منظور رشد همه جانبه کودکان صورت می‌گیرد.

وی یکی از فاکتورهای نظارت و درجه‌بندی مهدهای کودک را ارزشیابی مهدهای کودک بر اساس ارائه یک وعده غذا؛ اجرای برنامه‌های مناسبتی؛ ارائه خدمات مناسبت عنوان کرد و گفت: بر اساس همین ارزشیابی هم مهدهای کودک مجاز به افزایش شهریه هستند.

حسینی با اشاره به اینکه شهریه مهدهای کودک در سال جاری تا 10 درصد افزایش یافته است؛ تصریح کرد: درجه‌بندی مهدهای کودک به صورت یک ستاره مشروط؛ یک ستاره؛ 2 ستاره؛ 3 ستاره و 4 ستاره است.

 

وی افزود: البته طبق درجه‌بندی صورت گرفته ما فقط دو مهد کودک 4 ستاره در زنجان داریم.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به سن پذیرش کودکان گفت: کودکان از صفر سال در مهدهای کودک پذیرش می‌شوند و طبق آمار تعداد کودکان مهدهای کودک 5 هزار و 900 نفر است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش مهدهای کودک با هدف پرورش و آموزش کودکان در راستای رشد در ابعاد مختلف روانی؛ اخلاقی؛ معنوی؛ اجتماعی و جسمی کودکان و همچنین ایجاد پایگاهی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه های رشد و تکامل یکپارچه کودکان است؛ گفت: آماده‌سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش رسمی کشور وکمک به اولیاء در مراقبت  ونگهداری و پرورش کودکان نیز از دیگر اهداف فعالیت مهدهای کودک است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار