176202
۲۶ شهریور ۱۳۹۷

۹۰۰ کودک بیمار کم‌کاری تیروئید در قم شناسایی‌ شده است

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم گفت: در سال‌های گذشته ۴۵۰ مورد از کودکان دارای بیماری کم‌کاری تیروئید در قم شناسایی‌شده بودند که امسال این تعداد دو برابر شده‌ است.

به گزارش کودک پرس ، محمد نیک پور با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره بهداشت، پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وسیله‌های پیشگیری از بیماری‌ها واکسن بوده که متأسفانه هنوز افرادی دیده می‌شوند که با واکسیناسیون مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاریخچه شکل‌گیری اداره بهداشت در ایران نیز پیرامون واکسیناسیون بوده، افزود: این باور غلط باعث می‌شود تا نتیجه فعالیت چندین ساله دستگاه‌های بهداشتی در کشور از بین برود به‌طوری‌که حتی احتمال شیوع دوباره بیماری‌هایی که قبلاً از جامعه حذف‌شده نیز وجود دارد .

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: واکسیناسیون مانند هر سیستم دیگری راندمان مخصوص به خود را دارد و در بهترین شرایط 98 در صد از افراد واکسن زده شده نسبت به یک بیماری ایمنی پیدا می‌کنند، زمانی که افراد واکسیناسیون نشده هم به جمعیت افرادی که توسط واکسن ایمنی نشده‌اند اضافه‌شده که سبب تشکیل طیفی حساس و ناقل یک بیماری می‌شوند.

وی افزایش رسیدگی و درمان بیماری کم‌کاری تیروئید در کودکان را یکی از دستاورد‌های طرح تحول نظام سلامت در سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته فقط 450 مورد از این افراد شناسایی‌شده بودند که امسال این تعداد دو برابر شده‌ که این افزایش تعداد به معنای جلوگیری از کاهش بهره‌ هوشی کودکان است.

نیک پور با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر خاطرنشان کرد: در زمینه بیماری‌های غیر واگیر نیز طرح خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی وجود، در این طرح برای افراد بالای 30 سال که به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه می‌کنند با توجه به شرایط و عادات زندگی فرد مراجعه‌کننده احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی  در10 سال آینده محاسبه می‌شود.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار