موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
176067
۲۵ شهریور ۱۳۹۷
کارشناس مذهبی:

عبدالله بن الحسن(علیه‌السلام) الگوی نوجوان شیعه است

کارشناس مذهبی گفت: عبدالله بن الحسن (علیه‌السلام) نمونه کاملی از یک نوجوان شیعی در واقعه عاشورا است که باید الگوی نوجوانان قرار بگیرد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام شیخ مهدی یادگاری ضمن اشاره به شخصیت اثر گذار حضرت عبدالله بن الحسن در کربلا و درسی که از زندگی ایشان میتوان گرفت، اظهار کرد: حضرت عبدالله در سن یک سالگی پدرشان امام حسن (علیه‌السلام) را از دست دادند و از همان سن در دامان امام حسین (علیه‌السلام) بزرگ شد.

 

وی افزود: او همچون دیگر فرزندان امام حسین (علیه‌السلام) در دامان پر مهر و محبت ایشان بزرگ شد و در تاریخ نوشته اند که به علت یتیم بودن او و بردارش بیش از همه مورد توجه امام حسین (علیه‌السلام) بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عبدالله بن الحسن (علیه‌السلام) در تاریخ کربلا دارای یک شخصیت اثر گذار و حیاتی بود، گفت: در تاریخ کربلا نوشته اند که در روز عاشورا امام حسین (علیه‌السلام) عبدالله را به حضرت زینب سپرد و از او خواست تا مراقب او باشد.

 

وی ادامه داد: با وجود سن کم عبدالله او از این خواسته امام حسین (علیه‌السلام) دلگیر بود و در همان سن 11 سالگی می خواست تا به جنگ دشمنان برود.

 

یادگاری با اشاره به تاریخ ظهر عاشورا و اتفاقات آن روز، عنوان کرد: در عاشورا زمانی که همه اصحاب و یاران به شهادت رسیده بودند، تنها امام حسین (علیه‌السلام) و عبدالله در میانه میدان حاضر بودند.

 

وی تصریح کرد: زمانی که امام حسین (علیه‌السلام) طلب یاری از دیگران را داشتند در اینجا عبدالله به سمت امام حسین (علیه‌السلام) می دود تا ولی خود را یاری کند اما امام حسین (علیه‌السلام) او را به خیام بازگرداند.

 

کارشناس مذهبی با اشاره به ماجرای شهادت عبدالله، تشریح کرد: در عصر عاشورا زمانی که امام در گودی قتلگاه بودند و تعداد زیادی از دشمنان اطرافش بودمد، او دست عمه را رها کرد و به سمت امام حسین (علیه‌السلام) دوید و بعد به شهادت رسید.

 

وی تاکید کرد: عبدالله بن الحسن (علیه‌السلام) نمونه کاملی از یک نوجوان شیعی در واقعه عاشورا است که باید الگوی نوجوانان قرار بگیرد.

 

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار