1759
۲۸ مرداد ۱۳۹۵

کودکان پناهجو در سوئد مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند

یک روزنامه سوئدی مدعی شد که کودکان پناهجو و بدون همراهی که در سوئد متقاضی دریافت پناهندگی شده اند، مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند.

به گزارش کودک پرس    مدیر یک مدرسه در سوئد در گفتگو با روزنامه سوئدی «آفتونبلادت» گفت که کودکان پناهجوی بدون سرپرست در شهر «مالمو» مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

گمانه زنی ها حاکی از آنست که این کودکان پناهجوی بدون همراه در هنگام ورود به سوئد مورد استثمار قرار گرفته و برای برقراری تماس با آنها، تلفن همراه در اختیارشان قرار می گیرد.

طبق اظهارات مدیر این مدرسه، پلیس سوئد به شکایات مطروحه در این خصوص رسیدگی نمی کند.

این در حالی است که «لیزا گرین» مسئول مبارزه با قاچاق انسان در شهر مالمو در یادداشتی جداگانه تأیید کرد که کودکان پناهجو در این شهر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

گرین با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۴، چهل مورد سوء استفاده جنسی از کودکان پناهجو را به پلیس گزارش داده است، پلیس سوئد را به دلیل قصور در انجام تحقیقات لازم در این خصوص مورد انتقاد قرار داد.

برآورد می شود که شمار کودکان پناهجوی بدون همراه در کشور سوئد حدود سی هزار نفر است که تقریباً ده هزار نفر از این کودکان از ابتدای سال ۲۰۱۶ متقاضی دریافت پناهندگی شده اند.

گفتنی است که سوئد دارای بالاترین نرخ تجاوز به عنف در جهان است که این رقم سه برابر میانگین نرخ تجاوز به عنف در قاره اروپاست.

 

 

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار