175895
۲۴ شهریور ۱۳۹۷

شیرخوارگان لرستانی با کودک شش‌ماهه دشت کربلا هم‌نوا شدند

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در سوگ شش ماهه دشت کربلا در مصلاها و مساجد استان لرستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور به میزبانی مصلای های نماز جمعه، مساجد و … استان لرستان برگزار و در آن شیرخوارگان لرستانی با کودک شش ماهه دشت کربلا همنوا شدند.

حجت الاسلام احمد غلامی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در رابطه با برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در استان لرستان اظهار داشت: این همایش در سطح مصلای ها و مساجد سطح استان عصر امروز جمعه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز لرستان و در مصلای الغدیر شهر خرم آباد برگزار شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی امین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر از ماه محرم به عنوان فرصتی برای تقویت اعتقادات دینی و مذهبی آحاد مختلف مردم یاد کرد و گفت: قیام امام حسین(علیه‌السلام) یک نهضت الهی بود که علی رغم گذشت زمان زیادی هر روز بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود.

 

 

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان اینکه شناسایی و معرفی درست ابعاد مختلف این قیام خونین می‌تواند در زنده نگه ‌داشتن نهضت عاشورا موثر باشد، افزود: انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام و نهضت خونین امام حسین(علیه‌السلام) دارد.

 

 

وی همچنین به برگزاری مراسم سنتی عزاداری در لرستان اشاره کرد و گفت: هیئت های مذهبی می توانند با حفظ آداب و رسوم بومی خود در عزاداری ها به دور از هر گونه خرافه گرایی مراسم عزای ایام محرم را برپا دارند.

 

 

 

 

منبع:‌ مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار