175690
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) در رشت برگزار می‌شود

امام‌جمعه رشت، سخنران دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) در این شهر است و کربلایی محمد امینی، حاج رسول خدادادیان از ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و مهدی حسن‌زاده مداح نوجوان گیلانی، اجرای برنامه خواهند کرد.

به گزارش کودک پرس ، دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) همزمان با ۵۰۰۰ نقطه ایران و جهان در رشت برگزار می‌شود.
رضا ثقتی مدیر اجرایی برگزاری دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) همزمان با ۵۰۰۰ نقطه ایران و جهان، مطابق روال سال‌های گذشته در اولین جمعه ماه محرم در رشت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این برنامه به همت هیئت روضات الحسین(علیه‌السلام) رشت، از ساعت ۹ صبح جمعه ۲۳ شهریورماه جاری در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار خواهد شد.

ثقتی با اشاره به این که هر ساله هزاران نفر از مادران گیلانی به همراه فرزندان شیرخوار خود، با هدف رشد و پرورش در دریای پرمهر معنویت حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) در این مراسم شرکت می‌کنند، افزود: بنای مراسم شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) بر پایه نذرنامه‌خوانی است و مادران با قرائت دسته جمعی نذرنامه، فرزندان خود را نذر یاری قیام حضرت صاحب‌الزمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) می‌کنند.

وی ادامه داد: حضرت آیت‌ا… رسول فلاحتی، نماینده محترم ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، سخنران دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) در این شهر است و کربلایی محمد امینی، حاج رسول خدادادیان از ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و مهدی حسن‌زاده مداح نوجوان گیلانی، اجرای برنامه خواهند کرد.

به گفته مدیر اجرایی برگزاری دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) در رشت؛ این برنامه به صورت زنده از شبکه تلویزیونی باران (سیمای مرکز گیلان) و همچنین بخش‌هایی از آن از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
ثقتی در ادامه ضمن تشکر از همکاری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان و صداوسیمای مرکز گیلان، گفت: برنامه امسال با حمایت و مشارکت بخشداری مرکزی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

مسئول هیئت روضات الحسین(علیه‌السلام) رشت در پایان یادآور شد: از دیگر برنامه‌های این هیئت در محرم امسال، برگزاری مراسم سوگواری با عنوان «بوی خوش حسین(علیه‌السلام)» از شامگاه دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب، از ساعت ۲۱:۳۰ در مسجد امام‌رضا(علیه‌السلام) گلسار به سخنرانی حجت‌الاسلام پوررضا و مداحی ذاکران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و ویژه مراسم ظهر عاشورا همراه با اجرای تعزیه می‌باشد.

بر اساس این گزارش؛ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(علیه‌السلام) همزمان با اولین جمعه ماه محرم، با همکاری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(علیه‌السلام) در بیش از پنج هزار نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: دیار میرزا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار