موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175678
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

کودکان و نوجوانان قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

قاری و حافظ نوجوان قرآن کریم، اظهار کرد: تنها راه پیشرفت کودکان و نوجوانان این است که قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا سعادت دنیوی و اخروی نصیبشان شود.

به گزارش کودک پرس ، پویا فرضی، قاری و حافظ قرآن کریم، با بیان اینکه ۱۳ سال سن دارم و مدت سه سال است در کلاس‌های مختلف قرآن شرکت می­‌کنم، گفت: قرآن تاثیرات زیادی در زندگی، اخلاق، کردار و پندار یک انسان دارد که با یادگیری آن رحمت خداوند و اجر و بخشش به برکت قرآن مشمول انسان می­‌شود که صد البته اگر به این نوشته‌ها و چیزهای دیگراعتقاد نداشته باشیم هیچ نتیجه‌ای نمی توانیم بگیریم.

وی افزود: قرآن تاثیرهای زیادی در زندگی من گذاشته و باعث موفقیت من در بسیاری از عرصه‌های مختلف از جمله قبولی در آزمون تیزهوشان شده است. پس نباید خدایی نکرده خانواده و یا کودکانشان احساس کنند که شرکت در کلاس‌های قرآن لطمه‌ای به درس و مدرسه آنها وارد می‌­کند. اتفاقا تنها راه پیشرفت کودکان و نوجوانان این است که قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا سعادت دنیوی و اخروی نصیبشان شود.

فرضی افزود: من به هم سن و سالان خود توصیه می­‌کنم در فصل تابستان که مدارس تعطیل می­‌شود به جای اینکه در خانه بنشینند و با بازی‌های کامپیوتری و تلوزیون اوقات طلایی خود را هدر دهند به فعالیت‌های قرآنی بپردازند. حرف من این نیست که اصلا بازی و تفریح نداشته باشند همه چیز سر جای خود در کنار این کارها در کلاس‌های قرآن هم شرکت کنند و این کلاس‌ها هم فقط مختص تابستان نباشد در فصل مدرسه هم در کنار درس‌های مدرسه قرآن هم بیاموزند و بدانند که هیچ ضرری ندارد بلکه باعث می شود هوش و قدرت یادگیری شان در درس های مدرسه هم بیشتر می­‌شود و از همه مهمتر این فعالیت‌های قرآنی باعث می‌شود که به راه راست هدایت شوند.

 

این حافظ قرآن کریم، افزود: بهترین دوست من که تنها با او می‌توانم درد و دل کنم قرآن است. هیچ قرص آرام‌بخش و هیچ طبیبی به اندازه آیات دلنشین قرآن نمی‌­تواند انسان را به آرامش واقعی برساند. نوای دلنشین قرآن روح و روان انسان را آرام می­‌کند.

 

فرضی، با اشاره به اینکه یکی از با ارزش‌ترین عبادت‌ها قرائت و خواندن قرآن است، گفت: ما باید قرآن را بخوانیم، بشنویم و همیشه همراه داشته باشیم چنانچه این کار به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند درباره آن می‌فرماید: «فَاقرَؤا ما تَیَسَّرَ مِنَ القُرآن؛ آنچه برای شما میسّر است قرآن بخوانید».

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار