175638
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

اکران فیلم کودک؛ مشکل مشترک سینمای ایران و هند

کارگردان هندی فیلم سینمایی «کیشان» گفت: سینمای ایران و هند هر دو در حوزه فیلم کودک از مشکل اکران و مخاطب رنج می‌برند.

به گزارش کودک پرس ، آنیل کومار که هفته گذشته با فیلم «کیشان» در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور یافته بود، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره موضوع فیلم خود اظهار داشت: این فیلم بر پایه تنهایی بزرگسالان شکل گرفته و گریه‌های بی‌صدای مادری را به تصویر می‌کشد که فرزندانش او را ترک کرده و در رودخانه گنگ به تنهایی زندگی می‌کند.

وی درباره اینکه با توجه به این خلاصه داستان به نظر می‌رسد «کیشان» چندان سنخیتی با جشنواره فیلم کودک نداشته باشد، توضیح داد: داستان در واقع نقل قول و نمایش دیدگاه یک کودک یتیم است که هیچگاه از محبت و عشق مادر بهره‌مند نشده است.
کومار درباره وضعیت سینمای کودک و نوجوان در هند نیز گفت: در هندوستان و به طور کلی در سراسر دنیا، دو نوع فیلم وجود دارد؛ تولیدات تجاری مثل فیلم‌های هالیوودی که محتوایی تجاری و پول ساز دارند و دومی هم فیلم‌های هنری است.

این کارگردان سینما با ابراز تاسف از اینکه دولت هندوستان توجه چندانی به سینمای کودک و نوجوان ندارد، افزود: از آنجا که اساس سینما محتوای تجاری دارد تهیه کنندگان از تکنیک‌های مختلف صرفا در جهت پول سازی بیشتر استفاده می‌کنند و حتی احساسات هم تحت تأثیر این تکنیک‌ها قرار می‌گیرند، با این وجود، من سینمای ایران را دوست دارم چرا که تهیه کنندگان از این تکنیک‌ها به روش عمل گرا استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: با سینمای ایران آشنا هستم و فیلم‌های مجید مجیدی و اصغر فرهادی را دوست دارم اما سینمای کودک در ایران در عین جذاب بودن به نظر، کم تماشاگر می‌آید و باید برای جذب مخاطب تلاش بیشتری می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «کیشان» خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سینمای کودک و نوجوان در ایران و هند تقریبا از کمبود مخاطب رنج می‌برد ولی همچنان آثار خوبی برای کودکان تولید می‌شود که جای امیدواری دارد.

 

سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۸ تا 14 شهریور ماه در دو بخش ملی و بین‌المللی در اصفهان برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار