موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175612
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

برگزاری سوگواره ملی «مقتل‌خوانی» با راه‌یابی ۸ نفر به دور نهایی

سومین سوگواره ملی «مقتل‌خوانی» با رقابت بیش از ۲۰۰ نفر در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، سومین سوگواره ملی «مقتل‌خوانی» با رقابت بیش از ۲۰۰ نفر در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال با هدف ارتقای فرهنگ عاشورایی و آشنایی نسل امروز با متون کهن و مستند قیام عاشورا و کاهش انحراف در انتقال پیام‌های واقعی به نسل جدید با استقبال علاقه‌مندان در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان این سوگواره با داوری حامد جوادزاده و سید محمد سادات اخوی مسابقه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ شهریور در رشته مقتل خوانی با تسلط بر تکنیک و هنرهای حماسه‌خوانی، شعرخوانی، فن بیان و نمایش به رقابت پرداختند و از بین ۲۰۰ شرکت‌کننده ۹۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و از این تعداد نیز ۸ نفر برای مرحله فینال انتخاب شدند.

محسن سلیمانی رییس فرهنگ‌سرای ارسباران هدف از برگزاری این سوگواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ و پیام‌های نهضت عاشورا دانست و عنوان کرد: معرفی شخصیت والای امام حسین (علیه‌السلام) و یاران با وفایش برای حفظ نوجوانان در مقابل فرقه‌های انحرافی از سوی دشمنان اسلام حائز اهمیت است.

 

تاکنون دو دوره مسابقه ملی «مقتل‌خوانی» با هدف ارتقای انگیزه متن‌خوانی و کتاب‌خوانی در حوزه مذهبی و آئینی و کاهش انحراف در انتقال پیام‌های واقعی به نسل جدید و هر دوره با ۱۲ برگزیده در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شده است.

 

 

 

 

منبع: فرهنگ و هنر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار