موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175435
۲۱ شهریور ۱۳۹۷
سجاد اسم حسینی:

فضای تخصصی کودک و نوجوان در سطح جامعه باید خودش را نشان دهد

در صورتیکه فعالان تخصصی حوزه کودک و نوجوان به صورت اجتماع و مجمع با یکدیگر فعالیت کنند، میتوانند مشکلات این حوزه را مرتفع کنند و موضع‌گیری خاص خود را نسبت به اقدامات و عملکرد مجموعه‌های مختلف بیان کنند.

به گزارش کودک پرس ، سجاد اسم حسینی دبیر نشست‌های دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان ضمن تشکر از اعضای حاضر در جلسه به جهت حضور در نشست دورهمی، گفت: تا کنون دو نشست دورهمی دیگر در حوزه کودک و نوجوان برگزار شده است و برنامه به این صورت خواهد بود که هر دوهفته یک‌بار نشستی تخصصی با فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود. نشست اول در مجتمع امام خمینی (ره) در مجموعه فرزندپرتال برگزار شد که تعدادی ار اعضای حاضر در جلسه حضور داشتند. نشست دوم در شبکه امید سیما برگزار شد و تعداد اعضای حاضر در جلسه بیشتر شد و مورد استقبال جمع بیشتری از فعالان متخصص این حوزه قرار گرفت. نشست سوم هم که امروز در خدمت دوستان هستیم.

 

 

 

اهداف نشست‌ دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان:

 

سجاد اسم حسینی گفت: نشست‌های تخصصی چند هدف ویژه را دنبال می‌کند:

هدف اول: هم افزایی و هم‌فکری اعضای حاضر در دورهمی است تا ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذارند و کارهای خود را مکمل یکدیگر بدانند.
تصمیم گرفتیم این نشست‌های تخصصی را دو هفته یک‌بار در محل جدیدی برگزار کنیم. هرجلسه میزبان نشست‌ها تغییر می‌کند و  علت آن استفاده از ظرفیت‌های سازمانی و جامع میزبانی است که در جلسه حضور خواهد داشت. بطور مثال در جلسه قبل نشست که در شبکه امید سیما برگزار شد آقای سالم در جلسه مطرح کرده بودند اگر افراد حاضر در نشست‌های تخصصی طرح و ایده‌ای در خصوص برگزاری برنامه‌های شبکه امید دارند، طرح و برنامه‌های خود را می‌توانند مطرح کنند و موضوعات را در شبکه پیگیری کنند. ( البته آقای سالم گفته بودند در این جلسه شرکت می‌کنند اما متاسفانه در سفر خارج کشور هستند.) در نشست امروز هم دیدیم حامد رهنما پیرامون هفته ملی کودک عنوان کردند که اعضای حاضر در نشست طرح‌ها و ایده‌های خود را مطرح کنند.

هدف دوم: ایجاد یک ساختار و یک مجمع نظام‌مند در حوزه کودک و نوجوان. بطور مثال مشکلاتی در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد که کودک پرس و مجموعه‌های دیگر به آنها می‌پردازند. در صورتیکه فعالان تخصصی حوزه کودک و نوجوان به صورت اجتماع و مجمع با یکدیگر فعالیت کنند، میتوانند مشکلات این حوزه را مرتفع کنند و موضع‌گیری خاص خود را نسبت به اقدامات و عملکرد مجموعه‌های مختلف بیان کنند. فضای تخصصی کودک و نوجوان در سطح جامعه باید خودش را نشان دهد.

هدف سوم: بُعد اقتصادی فعالیتِ حاضرین در دورهمی را تقویت کنیم. افراد حاضر در جلسات، ظرفیت‌های اقتصادی خود را شناسایی می‌کنند. اما مهمتر از آن بعد فرهنگی و مسئولیت اجتماعی مجموعه‌های حاضر در جلسه است.

اسم حسینی افزود: دوستانی در جلسه حضور دارند که تجربیات بیشتری دارند و توانمندی ویژه‌ای در حوزه کودک و نوجوان دارند، از همه دوستان تقاضا می‌کنیم که با همفکری و مشورت کمک کنند این نشست‌های تخصصی به بهترین شکل ممکن پیش برود. بطور مثال جناب آقای دکتر محمودی بحث کدگذاری فعالیت‌های کودک و نوجوان را پیشنهاد دادند. پیشنهاد خیلی خوبی بود و به یاری خدا این موضوع را دنبال میکنیم. هرچند کار ساده‌ای نیست اما کاری است که باید در حوزه کودک و نوجوان انجام شود.

هدف چهارم: کدگذاری فعالیت‌ها؛ به این صورت که مجموعه‌های خصوصی، دولتی و مجموعه‌هایی که حوزه فعالیت‌هایشان فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است مشخص بشود. مجموعه‌هایی که در حوزه روستایی، شهری و بین الملل کار میکنند و همچنین مجموعه‌هایی که در حوزه رسانه، اسباب بازی، اپلیکیشن و … فعالیت می‌کنند؛ زمینه و کارهایشان مشخص بشود.

هدف پنجم: طراحی و تولید کاتالوگ جمعه برای حاضرین در نشست دورهمی. ظرفیت‌ها، نیازمندی‌ها، محصولات و خدمات هر مجموعه در این کاتالوگ قید می‌شود.

هدف ششم : افتتاح سایتی به نام  koodak.co که داخل آن اخبار و توضیحات و بیانات و نقطه نظرات دوستان و ظرفیت‌های مجمع در آن قرار می‌گیرد. تا افرادی که تازه وارد این مجمع شده‌اند بتوانند با مطالعه این سایت خیلی سریع خود را به سایر اعضا برسانند. لازم به توضیح است که این مجمع 4 حلقه اصلی دارد: حلقه اول (اعضای اصلی یا هسته اصلی)؛ حلقه دوم مجموعه‌های حقوقی هستند که به صورت کلان و با ظرفیت‌های بالا در حوزه کودک و نوجوان فعالیت میکنند. حلقه سوم مجموعه‌های حقوقی خورد و افراد حقیقی فعال و متخصص در حوزه کودک و نوجوان؛ حلقه چهارم: والدین و مربیانی که به صورت مستقیم با کودک و نوجوان در ارتباط اند.

هدف هفتم: جایگاه سرویس‌دهی و خدمات مجموعه‌های حاضر در جلسه تعیین شود. به این صورت که کدام یک از مجموعه‌ها در حوزه تولید محتوا، انتشار، توزیع، اتاق فکر، فعالیت‌های پژوهشی سرویس می‌دهند. تا مجموعه‌های حاضر در جلسه بتوانند به شیوه مناسب از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند. سعی ما در این است که این هرم‌واره در کنار کاتالوگ در اولین فرصت آماده شود و در اختیار دوستان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار