موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175271
۲۰ شهریور ۱۳۹۷
حسین شکیب راد سردبیر و نویسنده صدا و سیما:

بحث نوجوان غالباً در حاشیه است/ کانون پرورش فکری در این یک‌سال اخیر چه کرده است؟

در کانون پرورش فکری «نوجوانان» دیده نمی‌شوند و کانون برای این دوره سنی برنامه‌ای ندارد. کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را نهایتاً تا رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال در نظر گرفته است. این اتفاق موجب نگرانی است.

به گزارش کودک پرس ، سومین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان در تابستان ۹۷ به میزبانی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری برگزار شد. کانون پرورش فکری در ابتدای جلسه با ارائه کلیپ چند دقیقه‌ای فعالیت‌های کانون پرورش فکری را معرفی و بخشی از ظرفیت‌های خود را نمایش داد.

آقای حسین شکیب راد سردبیر محتوایی برنامه پرانتز باز در شبکه امید، در این دورهمی ابتدا از پخش برنامه گفتگو محور اقیانوس آرام ویژه نوجوانان در مهرماه سال جاری خبر داد. برنامه تلویزیونی اقیانوس آرام برنامه ای نیست که تعدادی مخاطب نوجوان داشته باشد بلکه تعدای نوجوان هستند که دور هم جمع شده اند و یکی از فعالیت هایشان ساخت این برنامه تلوزیونی است بر همین اساس اکثر اتفاقاتی که در برنامه اقیانوس آرام خواهیم دید توسط خود نوجوانان رقم می خورد. ما 24 نوجوان در استودیو خواهیم داشت که به کمک آنها و دیگر نوجوانان مخاطب سراسر کشور دست به دست هم خواهیم داد و این برنامه را پیش خواهیم برد.

 

بحث نوجوان غالباً در حاشیه است

 

شکیب راد در این دور همی ضمن ارائه فعالیت خود در عرصه نوجوان گفت: کانون پرورش فکری در کلیپی که ابتدای جلسه پخش شد، گزارش فعالیت 50 ساله خود را مطرح کرد، در این یک‌سال اخیر چه اقداماتی کرده اید؟
تلفیق بحث کودک و نوجوان، باعث شده بحث نوجوان به حاشیه برود. بطوریکه در حوزه فیلم و کتاب و نشریه و هر اتفاقی که نگاه میکنید نوجوان در حاشیه است؛ و این مطلب باعث نگرانی من شده است. کانون پرورش فکری هم برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را نهایتاً تا رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال در نظر گرفته است. در همین فیلم هم که برای معرفی کانون پرورش فکری نشان داده شد یک یا دو نوجوان حضور داشت، ولی مملو از کودک بود. هفته کودک به صورت جدی اجرا و برنامه‌ریزی می‌شود اما برای 8‌‌ آبان که روز نوجوان هست برنامه خاصی تدارک دیده نمی‌شود و با بی‌توجهی از آن عبور میکنیم.

شکیب‌راد برای برون رفت کانون پرورش فکری از این مشکل دو پیشنهاد مطرح کرد:
1- کانون پرورش فکری باید در تمامی حوزه‌ها حرف برای گفتن داشته باشد و روی آن برنامه‌ریزی کند.
2- کانون پرورش فکری نباید وارد بحث فروش (مجله کوشش) بشود. بلکه باید این بخش‌ها (بخش مجلات و …) را به افراد توانمند واگذار کند.

نمیشود کانون پرورش فکری هم در بحث تولید فعالیت کند و هم مرجعی برای قضاوت سایر مجلات باشد! خب واضح است که مجله خود را تایید میکند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار