175147
۲۰ شهریور ۱۳۹۷

کودک چالدرانی برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: یکهزار و ۹۳۵ برگه نقاشی کودک در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از این استان جمع آوری شده بود و نقاشی کودک اهل چالدران در این رویداد کتاب محور برگزیده کشوری شد.

به گزارش کودک پرس ، علی فیروز افزود: نقاشی ایلیا نجف زاده از کتابخانه آیت الله خامنه‌ای سیه چشمه در بخش کودک این جشنواره درخشید و مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بیش از هفت هزار کودک، نوجوان و بزرگسال از این استان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و سبک زندگی اهل بیت (علیهم‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام) در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه این رویداد در بخش های مکتوب و الکترونیکی برای همه گروه های سنی برگزار شد، ادامه داد: پنج هزار و 41 برگه مکتوب بزرگسال، جوان و نوجوان و 270 برگه خانوادگی نیز از این استان برای این جشنواره جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: کتاب‌های مهمان خراسان اثر سعید بیابانکی، مژده گل نوشته محمود پوروهاب برای رده سنی کودک، مسافر هشتم با موضوع امام رضا (علیه‌السلام) و کاش تو را می‌دیدم با موضوع حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) نوشته مژگان شیخی برای رده سنی نوجوان به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده بود.

وی افزود: کتاب‌های ماه هشتم اثر مهدی غلامعلی و ‘مهر ولایت در آسمان ایران’ اثر آیت‌الله کریمی جهرمی با موضوع امام رضا (علیه‌السلام) و کتاب ‘به سپیدی یک رویا’ اثر فاطمه سلیمانی با موضوع حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) منابع بخش جوان و بزرگسال این جشنواره بود.
به گزارش ایرنا هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان جنبشی فرهنگی علاوه بر ترغیب اقشار مختلف مردمی به مطالعه، فرصتی طلایی برای شاداب سازی معنوی کتابخانه ها و ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت کتاب به شمار می رود.
این جشنواره قشر کودک، نوجوان و جوان را با کتاب آشتی می دهد و زمینه آشنایی این جامعه هدف با سیره و فرهنگ اهل بیت (علیهم‌السلام) و به ویژه سبک زندگی رضوی را فراهم می کند.

فراخوان این جشنواره اواخر خرداد امسال در رده های سنی کودک / چهار تا 11 سال/، نوجوان /11 تا 17 سال/، جوان و بزرگسال و همچنین بخش خانوادگی در آذربایجان غربی منتشر و از 25 اردیبهشت سال جاری تا 10 مرداد سال جاری برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار