موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
174532
۱۴ شهریور ۱۳۹۷

منتقد سینما: کودکان، فیلم ایرانی را به خارجی ترجیح می‌دهند

نویسنده و منتقد پیشکسوت سینما گفت: باید شرایطی فراهم شود که ساخت فیلم‌های کودکان و نوجوان گسترش یابد زیرا کودکان ما، فیلم ایرانی را به خارجی ترجیح می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، ‘طهماسب صلحجو’ روز سه شنبه در حاشیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان افزود: سینمای کودک و نوجوان رو به فراموشی است اما هر سال برگزاری جشنواره یادآور این موضوع است که ما فیلم های کودک و نوجوان هم داریم.
وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: هر فیلمی که ساخته می شود نسل جدید باید آن را بپذیرد، کودکان و نوجوانی که در عصر حاضر زندگی می کنند با شرایط جدیدی سر و کار دارند.
صلحجو گفت: امروزه فیلمی که نیاز کودکان را تامین کند ساخته نمی شود یا کم تولید می شود.

وی افزود: این موضوع باعث می شود که نیاز فرهنگی کودکان ما از بازار غیررسمی سینما تامین شود و این اتفاق خوبی برای سینمای کودک و نوجوان ما نیست.
این منتقد سینما ابراز امیدواری کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان زمینه ساز تولید فیلم های خوب و پرمحتوا در گونه کودکان و نوجوانان باشد.

وی تاکید کرد: بچه های ما، فیلم ایرانی را به غیرایرانی ترجیح می دهند و بدنبال آن هم هستند اما آن را پیدا نمی کنند.
صلحجو در باره نساختن فیلم های کودکان و نوجوانان بدلیل عدم برگشت سرمایه گفت: چون تهیه کنندگان و فیلم سازان از بازگشت سرمایه هایشان اطمینان ندارند به سراغ چنین فیلم هایی هم نمی روند.

وی با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان همیشه نیازمند کمک فرهنگی نهادهای دولتی است، افزود: این موضوع در همه جای دنیا نیز رایج است و نباید توقع داشت که فیلم ها با هزینه شخصی ساخته شود و سازنده از نظر مادی ضرر کند و دیگر فیلم نسازد.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(علیه‌السلام) اصفهان آغاز شد.

در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و ‘سیتی سنتر’ اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.

این جشنواره به دبیری ‘علیرضا رضاداد’ تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار