174411
۱۳ شهریور ۱۳۹۷

حضور پررنگ کتاب‌های کودک در بازار کتاب چین

بیش از یک‌سوم بازار کتاب چین در دست کتاب‌های کودکان است.

به گزارش کودک پرس ، یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، عرضه کتاب‌های کودکان بود. غرفه کتاب‌های کودکان حدود ۲۰ هزار مترمربع بود و نمایشگاه کتاب کودک برای اولین‌بار به عنوان بخشی از نمایشگاه کتاب پکن برگزار شد.

در این بخش شرکت‌ها و ناشرانی از کشورهای چین، ژاپن، کره و فرانسه انواع مختلفی از کتاب‌ها مانند کتاب‌های تصویری، صوتی،  کمدی و رمان‌های گرافیکی را ارائه کردند.

به دلیل سیاست‌های کشور چین و همچنین اهمیت کتابخوانی و تعلیم و تربیت، بازار کتاب کودکان در چین با تقاضای بیشتری روبه‌رو بود.

 

حجم بازار خرده‌فروشی کتاب چین در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱.۶ میلیارد دلار بود که نسبت به قبل  ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است. کتاب‌های کودکان عامل اصلی رشد بازار کتاب هستند و فروش این دسته کتاب‌ها، بیش از یک‌سوم کل بازار چین را تشکیل می‌دهد.

لیو دن، مدیر شرکت ارتباطات فرهنگی پکن گفت: در حال حاضر کتاب‌های زیادی برای کودکان در بازار وجود دارد وخوشحالیم که کودکان نه فقط خواندن کتاب را دوست دارند،  بلکه از دیگر موارد علاقه آنان نوشتن و ایجاد تصاویر است.

 

بیش از ۲۵۰۰ غرفه‌دار از ۹۳ کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که در ۲۲ آگوست افتتاح شد شرکت کردند و ۳۰۰ هزار کتاب در معرض نمایش گذاشته شد.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار