174335
۱۳ شهریور ۱۳۹۷

۳۲ نمایش در سومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرا شد

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سومین روز از برگزاری، شاهد اجرای ۳۲ نمایش در بخش‌های آزاد، آیینی سنتی، بین‌الملل، کودک و نوجوان، مرور، ویژه و جنبی بود و علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کرد.

به گزارش کودک پرس ، نمایش های «یخچال» به کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام، «چهاردیواری اختیاری» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام، «مستطیل، مربع، دایره» به کارگردانی افشین خدری از سنندج، «اگر دربند درمانی» به کارگردانی حسین زاده جعفری از آستانه اشرفیه و «گذشتن» به کارگردانی امید مصطفایی از سقز همزمان با سومین روز از جشنواره در بخش آزاد اجرا شدند.

نمایش های «چمدان‌های من» به کارگردانی مختار محمدی از مریوان، «خون» به کارگردانی سمیرا پورعابد از الوند،«دروازه‌های جهنم» به  کارگردانی صادق حسین‌پور از رشت، «شهردار کیه؟» به کارگردانی فاطمه علیپرست از لاهیجان، «جهیزیه» به کارگردانی رضا صادقیان از ایلام، «تیک تاک» به کارگردانی نازیلا امینی از بوکان، «سال به سال» به کارگردانی سوران حسینی از مریوان، «زلزله» به کارگردانی رحمان هوشیاری از کرمانشاه و «پت و مت» به کارگدانی آرام کرمی از مریوان از دیگر اجراهای بخش آزاد سومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بود.

همچنین نمایش های «شاختا بابا در آذربایجان» به  کارگردانی حمید حمیدی از مرند، «داول کشی»به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، «دریا سمیر کو؟» به کارگردانی فاطمه بحرینی از آبادان و «دعای آفتاب» به کارگردانی علی صادق حسنی از لاهیجان در بخش آیینی سنتی همزمان با روز سوم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرا شدند.

نمایش های«زبان شهر» به کارگردانی کریستف شاتلان و هادی کمالی مقدم محصول مشترک ایران و فرانسه ، «یک قاش کتاب» به کارگردانی شه مال احمد از عراق، «سربازها» به نویسندگی و کارگردانی تسولاک ملک گالستین، محصول ارمنستان، «حق من کو؟» به کارگردانی هونه‌ر طاهیر محصول کردستان عراق نیز در بخش بین المللی همزمان با روز سوم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مخاطبان را جذب خودشان کردند.

«چراغهای شهر را خاموش نکنید» به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمانزاده از سنندج،  «یک مهمانی ساده» به کارگردانی مهدی حبیبی از تهران، «به کجا» به کارگردانی علی پناری از هرسین و «مگه داریم» به کارگردانی الناز غفاری از بوکان از جمله نمایش های اجرا شده بخش مرور این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در روز سوم بود.

همزمان با سومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمایش های «اصل 21» به کارگردانی قطب الدین صادقی از سنندج در بخش ویژه، «منم میخوام فرشته شم» به کارگردانی میثم کرمی از محلات،  «کی از همه مهمتره» به کارگردانی مهربان غلامیان از آبادان  و «مضحکه غول چراغ» به کارگدانی مهدی ملکی از تهران در بخش کودک و نوجوان و «کومسای» به کارگردانی نرمین گیوه چی و شهریار انصاری از پاوه در بخش جنبی اجرای عمومی شدند.

قطب‌الدین صادقی (نویسنده، کارگردان و بازیگر)، اصغر همت (بازیگر سینما و تئاتر)، محمودرضا رحیمی(نویسنده، کارگردان و بازیگر)، ایرج راد (کارگران و بازیگر) و فاتح بادپروار، (کارگردان، پژوهشگر و بازیگر تئاتر) کار داوری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را عهده دار هستند.

سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ١٠ تا ١٤ شهریور جاری در شهرستان مریوان برگزار می شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار