174262
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
در مالزی؛

موفقیت چشمگیر کودکان کرجی در اولین حضورشان در مسابقات جهانی ریاضی

سمیه غلامی مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی استان البرز و شهریار به اولین حضور کودکان استان البرز در مسابقات بین‌المللی ریاضی «آی مت» در کشور مالزی اشاره کرد و موفقیت ارزشمند این کودکان را در این مسابقات برشمرد.

به گزارش کودک پرس ، سمیه غلامی اظهار داشت: به تازگی فستیوال جهانی مفاهیم پایه ریاضی 2018 برای کودکان 3 تا 7 سال در کشور مالزی با شرکت 60 کودک از 18 کشور برگزار شد.

وی تصریح کرد: نازنین زهرا ضراب شربیانی از استان البرز در این مسابقات قهرمان جهان شد.

وی اضافه کرد: آنتیا کیانفربه مقام دوم مسابقات بین المللی آی مت دست یافت و کیانا والی نژاد، سپهر خوئینی ، آریان لامعی ، آرسام قدیانی و امیر شهاب زارع بیاتی نیز مقام سوم را از آن خود کردند.

وی یادآورشد: آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت ، روشی نسبتا نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه ، بازی و سرگرمی به کودکان یاد داده می شود.

وی با اشاره به اینکه این علم در ایران بسیار نوپاست ،خاطرنشان شد: در سه سال اخیر با تایید دفتر تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش در مهدها و پیش دبستانی های کشور آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشورهایی مانند چین ، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از 10 سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.

 

غلامی خاطرنشان شد: آی مت یک برنامه منحصر به فرد برای ارتقا و تقویت مهارت های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت در کودکان 3 تا 7 سال است.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار