موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
173989
۱۱ شهریور ۱۳۹۷
دبیر سی و یکمین جشنواره کودک و نوجوان:

۴۱ فیلم ایرانی در جشنواره فیلم کودک اکران می‌شود

دبیر سی و یکمین جشنواره کودک از نمایش ۴۱ فیلم ایرانی و ۴۵ فیلم خارجی در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا رضاداد در نشست خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اظهار داشت: در زمان برگزاری جشنواره سی ام نگران استقبال مردم به دلیل زمان برگزاری در تابستان بودیم اما برخلاف پیش بینی های اولیه شاهد یکی از پراستقبال ترین جشنواره کودک و نوجوان بودیم.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان بیان داشت :شادی های جشنواره ای به سالن های سینمایی محدود شده و امسال شاهد رویدادهای جانبی در سطح شهر که مخل برگزاری جشنواره است، نخواهیم بود.

رضا داد با بیان اینکه در سی و یکمین دوره جشنواره کودک و نوجوان همانند دوره های قبل شاهد دو بخش رقابتی اصلی سینمای ایران و بین الملل هستیم، گفت: فیلم های سینمای ایران در بخش های داستانی کوتاه، سینمایی و پویانمایی و در بین الملل در بخش های انیمیشن، فیلم سینمایی کوتاه و بخش نمایش های ویژه به شکل غیررقابتی خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: در بخش سینمای ایران ۳۷۸ اثر متقاضی حضور در جشنواره بودند که ۳۱۶ اثر در بازبینی پذیرفته شده و در نهایت ۴۱ فیلم انتخاب شد که شامل ۱۲ فیلم سینمایی، ۷ پویانمایی بلند، ۱۱ پویانمایی کوتاه و ۱۱ داستانی کوتاه است.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با بیان اینکه در بخش بین الملل از میان ۴۲۰ اثر متقاضی ۲۷۸ اثر بازبینی و از میان آنها ۴۵ فیلم انتخاب شده است، ابراز داشت: این فیلم های منتخب شامل ۱۵ فیلم سینمایی، ۵ پویانمایی بلند، ۷ پویانمایی کوتاه و هفت داستانی کوتاه است.

وی با بیان اینکه در بخش غیر رقابتی ۸۶ اثر به نمایش در می آید که ۳۲ اثر از فیلمسازان اصفهانی است، گفت: نمایش های ویژه بین الملل در بخش غیر رقابتی شامل دو اثر از میازاکی از بنیانگذاران انیمیشن است.

 

رضا داد از اهدای جایزه زاون قوکاسیان در جشنواره کودک و نوجوان امسال خبر داد و افزود: همچنین در طول برگزاری جشنواره شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف هستیم.

 

 

 

 

منبع: جوان آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار