173495
۱۰ شهریور ۱۳۹۷

۵۵۰ نقطه تهران میزبان لبخند کودکان/ ۲۲۰ روحانی و مداح در کاروان جشن عید‌ غدیر

به مناسبت عید سعید غدیر و برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با مفهوم و تفکر غدیر، کاروانی با حضور ۲۲۰ مداح و روحانی‌­ آموزش‌دیده در قالب برنامه‌­ای شاد و صمیمی در نقاط مختلف استان تهران حرکت کرده و اجرای برنامه خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس از تهران، علی اکبر مداحی مدیرعامل هیأت رزمندگان اسلام درباره طرح کاروان شادی عید غدیر گفت: طی این طرح روحانیون و مداحان در قالب کاروانی به روستاهای استان و مناطق اطراف تهران سفر می‌­کنند و برنامه‌­ی شاد و آموزنده در راستای عید غدیر برگزار خواهند کرد.

مسؤول هیأت رزمندگان اسلام عنوان کرد: پنجاه محل در روستاها و نقاط محروم استان تهران داریم که این کاروان شادی با حضور روحانیون آشنا به مباحث فرهنگی و کودک و مداحان اهل بیت در آن شرکت ‌می‌کنند. این کاروان قرار است فلسفه­ و اتفاقات غدیر را به زبان کودک و عامه‌­پسند به کودکان، نوجوانان و عموم مردم در زمان کوتاه منتقل کند. علاوه بر این روحانی‌­های کاروان پاسخگوی سوالات و ابهامات در حوزه غدیر برای افرادی که در این برنامه شرکت داشته‌­اند، با ایجاد حلقه‌­های صمیمی، خواهند بود.

 

وی گفت: تعداد کاروان‌­های مناطق مختلف تهران از قرار 4کاروان در شهر قدس،7 کاروان در قرچک، 4 کاروان در پیشوا، 5کاروان در رباط کریم، 6 کاروان در ناحیه ری، 4 کاروان در پردیس، 6 کاروان در اسلامشهر، 7 کاروان در شهریار، 2 کاروان در باقرشهر، 3 کاروان در پاکدشت، 2 کاروان در ملارد و دو کاروان در ورامین می‌­باشد.

محمد حسین هنرمند با اشاره به اینکه در این مراسم برنامه‌­ی اهدای هدیه برنامه‌­ریزی شده است، افزود: اهدای هدیه موجب می‌­شود این واقعه در خاطر کودکان و نوجوانان بماند و باعث ایجاد شادی در بین آن­‌ها شود. در تهیه هدایا از تولیدات داخلی استفاده شده است.

مسؤول روابط عمومی هیأت رزمندگان اسلام اظهار کرد: این طرح قرار است در میادین، پارک­‌ها و مناطق پر جمعیت استان تهران نیز برگزار شود تا به نوعی باعث اطلاع‌­رسانی و ایجاد انگیزه در میان مردم شود.   جهان تیغ مسؤول اعزام‌های روستایی طرح غدیر در پاسخ به هدف برگزاری این برنامه گفت: متأسفانه چهل سال است که جای چنین برنامه‌­هایی در حوزه غدیر و آشنا کردن کودکان و نوجوانان در این­‌باره خالی است.

 

وی با تشکر از هیئت رزمندگان برای اجرای این برنامه، افزود: امسال اولین‌بار است که به همت هیئت رزمندگان، اهداف و تفکر غدیر برای کودکان و نوجوانان با زبان کودک و هنر شرح داده می‌­شود. امیدواریم این حرکت سال‌­های آتی هم ادامه داشته باشد.

به گفته‌ مسؤول اعزام‌های روستایی  این برنامه، این طرح با مشارکت بنیاد غدیر، آستان قدس رضوی و معاونت فرهنگی ناجا و با حضور 110 مداح و 110 روحانی آموزش دیده، به مرحله اجرا رسیده است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار