173460
۰۷ شهریور ۱۳۹۷

تفاوت کودک بیش فعال با سایر کودکان چیست؟

یک روانشناس گفت: بیش فعالی یک بیماری است و نباید این برچسب را برای کودکان به کار برد.

به گزارش کودک پرس ، سمیه بابایی روانشناس و روان درمانگر در خصوص تفاوت بین کودک بازیگوش و بیش فعال اظهار کرد: بیش فعالی یک بیماری است و نباید این برچسب را برای کودک به کار برد و هنگامی که می‌گوییم کودک بیش فعال است، پیش فرض را بر آن می‌گیریم که یک بیماری در کودک وجود دارد و ممکن است خانواده‌ها از این برچسب برای کودک خود استفاده کنند.

این روانشناس تاکید کرد: باید استفاده از برچسب بیش فعالی را تا حد ممکن محدود کنیم و تشخیص آن را بر عهده یک متخصص کودک بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه برچسب بیش فعالی می‌تواند به کودک آسیب بزند، افزود:متخصصان، خانواده و معلمان نباید از برچسب بیش فعالی برای کودکان استفاده کنند، زیرا ممکن است این برچسب برای کودکان خطرات جدی را به همراه داشته باشد.

 

بابایی در ادامه بیان کرد: باید آگاهی‌های لازم در این باره به خانواده‌ها و آموزش و پرورش داده شود تا به راحتی بر کودکان برچسب زده نشود، زیرا ممکن است کودک در آینده بر اساس این برچسب برای خود هویت سازی کند.

 

او تصریح کرد: اگر کودکی دارای این اختلال است، توصیه می‌شود از این برچسب برای او استفاده نشود و تشخیص اینکه کودک بازیگوش یا بیش فعال است بر عهده متخصص و روانشناس کودک است.

 

بابایی درباره نشانه‌های کودک بیش فعال گفت: به طور معمول آن چیزی که بین بازیگوشی و بیش فعالی تفاوت ایجاد می‌کند میزان آن است و اگر بیش فعالی بیش از حد باشد، به دارو درمانی نیاز پیدا می‌کند؛ به طور معمول کودکی که برای تمرکز مشکل دارد و نمی‌تواند خود را در محیط خانواده یا مدرسه سازگار کند و به همین دلیل به او بیش فعال می‌گویند.

 

وی با بیان اینکه برای تمایز قائل شدن بین کودک بازیگوش و بیش فعال تنها به نظر روانشناس و متخصص کودک احتیاج است، تصریح کرد: باید میان کودک بیش فعال با کودکی که مضطرب و بازیگوش است، تفاوت قائل شد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار