موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
172638
۰۳ شهریور ۱۳۹۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

رونق سینما و تئاتر کودک رویکرد وزارت فرهنگ/ مدارس هنرهای نمایشی را توسعه دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ارتقاء تئاتر کودک و نوجوان، اظهار کرد: به دنبال توسعه نمایش در مدارس هستیم.

به گزارش کودک پرس ، سید عباس صالحی از توسعه آموزش هنرهای نمایشی به کودکان و نوجونان در مدارس خبر داد و گفت: قطعاً آموزش و پرورش یکی از بخش هایی که می تواند به کمک هنر تئاتر کودک و نوجوان بیاید.

وی افزود: سهم قابل توجهی از خلاقیت های حوزه تئاتر کودک و نوجوان کشور بر اساس استدادهایی است که در مدارس و دوران تحصیل شکوفا می شود و بسیاری از استعدادهای این حوزه از آموزش و پرورش برخواستند به عنوان مربیانی که با کودکان کار آموزشی داشتند و یا کودکانی که خود به فعالان تئاتر با کارهای قابل توجه تبدیل شدند.

وزیر فرهنگ یادآور شد: هر زمان که تئاتر آموزش و پرورش خلاق تر بوده تئاتر کودک و نوجوان هم جدی تر رشد کرده و در این رابطه با آموزش و پرورش گفتگوهایی را دنبال می کنیم و می خواهیم فضای حوزه هنر آموزش و پرورش علاوه بر هنرهای تجسمی به هنرهای نمایشی معطوف شده و این هنرها را جدی تر بگیرد و این بخشی از رویکردهایی است که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان به دنبال آن هستیم.

صالحی در پاسخ به این پرسش که آمار درستی از تعداد سالن های نمایش کودک دارید؟ بیان کرد: واقعیت این است که سالن های نمایش کودک چه در سینما و چه در تئاتر زیاد نیست و ضعیف است و نگاه ما در حوزه سینما و تئاتر این است که بتوانیم به تئاتر و سینمای کودک توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وزیر فرهنگ ادامه داد: برنامه ما استفاده از امکانات فعلی به نحوی است که بتوانیم ظرفیت موجود را به سوی توسعه تئاتر کودک و نمایش عروسکی پیش ببریم و مصرف سینما و تئاتر در حوزه کودک را ارتقاء دهیم.

 

صالحی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم هنر در فضای مصرف اجتماعی ما ارتقاء پیدا کند بخش مهمی از آن گروه های کودک و نوجوان به عنوان مصرف کنندگان هنر تئاتر و سینما هستند همچنین کسانی که در حوزه تولید نمایش کودک فعال هستند باید احساس کنند بازار و فضای حضور دارند.

وی افزود: با این نگاه توسعه ای به تئاتر کودک تصمیم و تصویر این است که ما توجه بیشتری به حوزه کودک داشته باشیم و با این نگاه در افتتاحیه جشنواره نمایش عروسکی حضور یافتم که پیشتر مرسوم نبود و با همین نگاه حمایتی بود که شرکت کردم و هدف ما رونق بخشی به تئاتر کودک و نوجوان است.

وزیر فرهنگ تأکید کرد: جشنواره نمایش عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان باید به عنوان یک مسیر و فضای جدی تر مورد توجه قرار گیرد و به نظر می آید یک نوع فاصله و عقب ماندگی در حوزه تئاتر کودک و تئاتر عروسکی داریم که در این دوره اهتمام جدی تری برای جبران فاصله ها وجود دارد.

 

صالحی خاطر نشان کرد: زیر ساخت های توسعه تئاتر کودک را گسترش می دهیم و امکانات موجود را به سمت تئاتر کودک سوق می دهیم.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری موج

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار