171401
۲۷ مرداد ۱۳۹۷

آفت‌کش دِ. دِ. ت و احتمال ابتلای نوزاد به اوتیسم

براساس یک بررسی صورت گرفته، وجود سطحی از آفت کش دِ. دِ. ت در خون مادران باردار، احتمال ابتلای نوزاد آنها به اوتیسم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی کودک پرس، یک مطالعه منتشر شده در دیلی‌میل رابطه بین سطوح آفت کش موجود در خون مادران و خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادان آنها را توضیح می‌دهد.

براساس این مطالعه صورت گرفته، بین قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها و به خصوص آفت‌کش‌ دِ. دِ. ت و خطر ابتلا نوزاد به اوتیسم ارتباط مستقیم وجود دارد.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، در صورتی که میزان D.D.E موجود در خون مادرانی که در معرض آن قرار دارند بالا باشد، کودکان آنها دو سوم بیشتر ممکن است به اوتیسم مبتلا شوند.

آفت‌کش‌ دِ. دِ. ت برای از بین بردن و کنترل طیف وسیعی از حامل‌های بیماری از جمله تیفوس و مالاریا در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما با گذشت زمان، ملاحظات ایمنی و قانونی استفاده از این آفت‌کش افزایش یافته و رفته رفته در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا ممنوع شد.

اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

 

علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است؛ به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک‌ گفته می‌شود.

این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

همچنین، این مطالعه در دانشگاه کلمبیا صورت گرفته است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار