موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
170972
۲۳ مرداد ۱۳۹۷

«مثل همیشه ای کاش» اثر داستانی درباره رشد شخصیت کودکان

کتاب «مثل همیشه ای کاش» نوشته «عزت الله الوندی» درباره به تعالی رسیدن و رشد شخصیت کودکان در قالب داستان است که به عزیزان کودک و نوجوان معرفی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، عزت الله الوندی در «مثل همیشه ای کاش» روایتی از یک موجود زنده افسانه ای و آرزوها و رویاهایش را بازگو می کند.

  کتاب « مثل همیشه ای کاش» از سه قسمت تشکیل شده است. قسمت اول «سالمون و رویاهایش» است. این یک داستان تخیلی است که در آن «سالمون» یک موجود زنده افسانه ای است. او از افسانه ها آمده و دوستان زیادی دارد. رویاهایش را می پرواند آرزو می کند چشمانش مثل چشم آهو شود، می شود. آرزو می کند چهره اش مثل چهره گل خندان شود، می شود و آرزوهای دیگر ..

  قسمت دوم داستان «گل سرخی برای سالمون» است. سالمون گل سرخ را آب می دهد که ناگهان کفشدوزکی را می بیند که روی گل سرخ راه می رود. خیلی لذت می برد آرزو می کند که کوچک شود. کوچک می شود اما به جای رفتن روی گل سرخ توی قوری بزرگی می افتد و دیگر نمی تواند بیرون بیاید…

  قسمت سوم داستان «دیوار» است. سالمون رویاهایش را از دست داده بود. نمی توانست بی رویا زندگی کند. ناگهان خودش را دید که وسط یک بیابان خشک و بی آب و علف است و وسط بیابان هم دیوار بزرگی قرار دارد. برای نجات یافتن از بیابان باید دیوار را از بین ببرد…..

  در بخشی از این داستان می خوانیم: «حالا که دو تا چشمِ قشنگِ‌ آهویی توی صورتِ سالمون سبز می‌شود، می‌بیند که دنیا چه‌قدر زیباتر و دوست‌‌داشتنی‌تر شده است. بعد نگاهی به آسمان می‌اندازد؛ هوا ابری ا‌ست و رنگ ابرها کم‌کم دارد خاکستری می‌شود و از خاکستری هم به سیاه تغییر می‌کند…»

کتاب «مثل همیشه ای کاش»  تولید مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در 33 صفحه است که در سال 89 با قیمت یک هزار و 500 تومان توسط سوره مهر برای کودکان منتشر شده بود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار