موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
170966
۲۳ مرداد ۱۳۹۷

مصطفی رحماندوست مهمان «چهارشنبه‌های کتاب»

کتابخانه شهدای حصارک در چهارمین چهارشنبه کتاب منطقه ۵، میزبان «مصطفی رحماندوست» نویسنده مطرح کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، برنامه چهارشنبه‌های کتاب به منظور ساماندهی و ایجاد تحول جریان ساز در برنامه‌های حوزه کتاب با بخش‌های مختلفی از جمله: رونمایی، نقد و بررسی تازه‌های کتاب، دعوت از نویسندگان و چهره‌ها، تشکیل و تقویت گروه‌ها و کانون‌های دوستدار کتاب و کتابخانه و … طی چهارشنبه‌های مرداد و شهریورماه در کتابخانه‌های وابسته به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزار می‌شود.

چهارمین چهارشنبه‌های کتاب که به نشست صمیمی با «مصطفی رحماندوست» از نویسندگان مطرح ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد، روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۷ با حضور جعفر توزنده جانی به عنوان کارشناس مجری در کتابخانه شهدای حصارک اجرا می‌شود.

مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون چندین اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌است. تیراژ کتاب‌های او به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد که از آن میان می‌توان به آثار زیر اشاره کرد: فرهنگ آسان (دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان)، فرهنگ ضرب‌المثل‌ها (مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی)، ترانه‌های نوازش (شامل مجموعه‌ای از لالایی‌ها که از آن میان «لالایی عاشورا» بسیار مورد استقبال قرار گرفت)، مجموعه شعرهای «قصه پنج انگشت» و «بازی با انگشت‌ها» که ریشه در ادبیات فولکلور ایران دارد و تعدادی از اشعار این مجموعه به زبان سوئدی نیز ترجمه شده‌است، اشاره کرد.

 

او همچنین با انتشار برخی از آثارش با کمک تسهیلات آسان نشر تحت عنوان عمومصطفی در آمریکا، امکان مطالعه، گوش دادن و خریدن کتاب‌هایش را برای کودکان ایرانی خارج از کشور مهیا ساخته است. شعر «خوشا به حالت، ای روستایی» یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین شعرهای اوست که در دوره تحصیلات ابتدایی و در درس زبان فارسی آموزش داده می‌شود.

 

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست صمیمی می‌توانند به کتابخانه شهدای حصارک واقع در انتهای جنت آباد شمالی، بلوار سیمون بولیوار، نبش ایرانشهر شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44830107 تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

منبع: فرهنگ و هنر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار