170952
۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مدیر کل ورزش و جوانان یزد:

حادثه مرگ ۲ نوجوان یزدی در گرجستان ارتباطی با ورزش ندارد

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به تعلیق مدرسه فوتبال مرتبط با حادثه مرگ دو نوجوان یزدی در گرجستان، اظهار کرد: این سفر مگر این که در قالب نام مدرسه فوتبال انجام شده، هیچ ارتباطی با حوزه ورزش استان ندارد.

به گزارش کودک پرس ، مسعود شریعتی در جمع خبرنگاران در مورد حادثه مرگ دو نوجوان یزدی که در قالب اردوی یک مدرسه فوتبال به تفلیس گرجستان سفر کرده بودند، گفت: تاکنون هیچ مستنداتی مبنی بر این برخورداری این نوجوانان از بیمه ورزشی یا شرکت در مسابقات ورزشی پیدا نشده است.

وی، این که از عنوان مدرسه فوتبال سوء استفاده شده باشد را تخلف عنوان کرد و در این رابطه از تعلیق مدرسه فوتبال مذکور تا رسیدگی کامل دادگستری به این پرونده خبر داد.

شریعتی با بیان این که قطعاً این اتفاق هیچ ارتباطی با ورزش استان ندارد، اظهار کرد: این اردو در چارچوب اعزام‌های ورزشی اتفاق نیفتاده و هیچ برنامه ورزشی نیز در این سفر روی نداده است. بنا به اظهارنظر والدین این کودکان در قالب اردوی تفریحی به این سفر رفته‎‎اند و علاوه بر این نیز هیچ مربی ورزشی همراه با انها نبوده است، پس ارتباط دادن این افراد با ورزش کار درستی نیست و می‌تواند موجب ریزش علاقمندان به ورزش شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد اظهار کرد: خوشبختانه این تعامل موجب فرهنگ‌سازی و توسعه جایگاه ورزش در بین مردم استان شده به طوری که در چهار ماهه ابتدایی امسال شاهد رشد 27 درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان نسبت به مدت مشابه پارسال بوده‌ایم. این جایگاه در ورزش‌های همگانی استان نیز شاهد رشد بوده به نحوی که امروز در تمام بخش‌ها و شهرستان‌های یزد شاهد برگزاری برنامه‌های ورزشی همگانی به صورت هفتگی هستیم.

شریعتی اعلام کرد: در چهار ماه گذشه از سالجاری 57 ورزشکار مرد و 8 بانوی ورزشکار به تیم‌های مکلی کشورمان دعوت شده‌اند، 25 مورد اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و 13 مورد اعزام به مسابقات بین‌المللی انجام شده و میزبانی 11 مورد مسابقات قهرمانی کشور و یک مورد مسابقات بین‌المللی در استان اتفاق افتاده است.

 

وی از کسب هفت مقام ورزشی ورزشکاران استان در رشته‌هایی مانند والیبال، فوتبال ساحلی، تکواندو و پاتکواندو، کاراته و غیره در این مدت نیز خبر داد و در این باره به درخشش و قهرمانی اخیر تیم والیبال خاتم در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و آن را ستود.

وی این افتخارات در ورزش استان را موجب رونق و توسعه ورزش و ایجاد انگیزه برای دیگر ورزشکاران و علاقمندان به ورزش ذکر کرد.

شریعتی به اعزام ورزشکاران استان به مسابقات آسیایی برای اولین بار در تاریخ ورزش استان، اشاره و در این باره اظهار کرد: «حسن صدیقی» و «علی دهقان» به عنوان داوران شمشیربازی و گلبال، خانم‌ها «نجمه سازنجیان» به عنوان کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران و «ماندانا دهقان منشادی» در رشته دوچرخه‌سواری، «احسان ابویی» در هندبال، «امیر کاظم‌پور» در تیراندازی با کمان، «نوید ملک‌ثابت» در اسکواش،  «محمدعلی ذاکری» در جودو ، «مهدی معصومی» در تنیس روی میز معلولان، «علی اکبر ابراهیمی» و خانم‌ها «مهدیه خاکباز»  و «مهدیه سلطانی» در بسکتبال با ویلچر از استان یزد در مسابقات جاکاراتا حضور خواهند داشت.

 

وی در بخش اقدامات عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان از آماده‌سازی 40 طرح عمرانی ورزشی در استان برای بهره‌برداری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: هر چند در شرایط اقتصادی حاضر ایجاد طرح‌های زیرساختی ورزش دور از انتظار است ولی خوشبختانه با مشارکت و تعامل خوب مسئولان و 60 درصد مشارکت بخش خصوصی و خیرین این امر محقق شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به برخی از این طرح‌ها، گفت: برخی از طرح‌های مذکور در واقع طرح‌های نیمه تمامی با قدمت 10 تا 15 سال با پیشرفت فیزیکی پایین بودند و برخی نیز در روستاهای پرجمیعتی که در این چهار دهه حتی یک مترمربع فضای ورزشی در آنها ایجاد نشده بودند، در حال ساخت است.

وی از ایجاد بیش از 55 خانه ورزش در روستاهای استان در سال جاری نیز خبر داد و گفت: این خانه‌ها که تاکنون 25 مورد آنها به بهره‌برداری رسیده است در رشته‌های مختلف ورزشی به روستاییان خدمات ارائه می‌دهند. قرار است که با برگزاری مسابقاتی بین خانه‌های ورزش روستایی به ورزشکاران روستاها انگیزه بخشی کنیم.

 

شریعتی با اشاره به کف‌پوش‌های نامناسب به کار گرفته شده در سالن‌های ورزشی استان طی ادوار گذشته، از تعمیر و تعویض کف‌پوش ‎ها و ساماندهی روشنایی آنها از دو سال پیش خبر داد و گفت: حدود 13 سالن در این رابطه طی هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی یکی دیگر از اقدامات این اداره کل را پیگیری سنددار شدن مکان‌های ورزشی استان ذکر کرد و گفت: استان دارای 242 مکان ورزشی است که کمتر از 50 مورد انها دارای سند مالکیت هستند.

وی، ناهمگونی زیرساخت‌های ورزشی در استان را یادآور شد و گفت: سرانه ورزشی هر نفر در شهر یزد که بیشترین جمعیت استان را در خود جای داده، کمتر از 55 سانتی‌متر است ولی در مجموع استان این سرانه به قریب 70 سانتی‌متر می‌رسد که باید در افق 1404 به یک مترمربع به ازای هر نفر برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان به برخی از فعالیت‌های حوزه ستادی جوانان در این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد خانه‌های جوان در تمام شهرستان‌های استان را دنبال می‌کنیم و هر چند در شهر یزد چنین خانه‌ای داریم ولی پیگیر ایجاد ساختمان جدیدی در این رابطه هستیم.

 

شریعتی به برنامه‌های هفته ازدواج اشاره و یکی از این برنامه‌ها را برگزاری جشن ازدواج با حضور زوج‌های جوان به منظور تجلیل از زوج‌های موفق و خادمان ازدواج اکه عصر امروز برگزار خواهد شد، اعلام کرد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار