موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
170830
۲۳ مرداد ۱۳۹۷
بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد؛

تلاش برای سینمای کودک لطف نیست، بلکه وظیفه مسئولین است

رامین ناصر نصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از غفلت و بی‌توجهی مسئولین نسبت به سینمای کودک گله کرد و این مسئله را نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین فرهنگی دانست.

به گزارش کودک پرس ، رامین ناصر نصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص وضعیت بد اکران آثار کودک و نوجوان در سینمای ایران گفت: خوشبختانه می توان گفت آثار نسبتاً خوبی در سینمای کودک و نوجوان ساخته می‌شود و من هم در تعدادی از آنها حضور داشته ام اما این آثار در بخش اکران به مشکل بر می خورند.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه هیچ ساز و کار مناسبی برای اکران آثار کودک و نوجوان وجود ندارد. زمانی چندین سینما و سرگروه به سینمای کودک تعلق داشت و استقبال خوبی هم از آن سینماها می شد اما این روزها آن دسته سینماها هم برداشته شده اند.

 

بازیگر سریال “گمشدگان” اکران آثار کودک و نوجوان را نیازمند برنامه ریزی درست دانست و تاکید کرد: اکران آثار کودک و نوجوان ظرایف خاص خود را دارد. به عنوان مثال در فصل تابستان با وجود تعطیلی مدارس استقبال از سینمای کودک بسیار خوب است اما در فصل مدارس کمرنگ تر می شود. بدون شک باید با در نظر گرفتن تمام این شرایط برنامه ریزی های درستی برای سینمای کوّدک و نوجوان انجام شود.

وی با اشاره به روند گیشه محور سینمای امروز تاکید کرد: متاسفانه همه چیز در سینمای ایران به شکل بیمارگونه‌ای تابع اقتصاد شده است. متاسفانه در سینمای امروز اقتصاد و درآمدزایی از طریق گیشه تنها عامل تعیین کننده برای تولید آثار سینمایی شده است.

 

بازیگر سریال “شهرزاد” در همین رابطه اذعان کرد: وقتی همه چیز سینما گیشه و اقتصاد آن شود طبیعتاً بسیاری از بخش ها که یکی از مهمترین آنها سینمای کودک است کمرنگ و بعد از آن حذف می شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اضافه کرد: هر ساله با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان از آنجایی که ما میزبان جشنواره هستیم و زشت است اگر خودمان فیلم نداشته باشیم چندین نهاد به یاد سینمای کودک می افتند و کار سفارش می‌دهند و با پایان جشنواره همه چیز بار دیگر فراموش می شود.

بازیگر فیلم سینمایی “تپلی” جشنواره فیلم کودک را اتفاقی مقطعی خواند و افزود: متاسفانه با پایان جشنواره فیلم کودک تمام فیلم‌هایی که برای این رویداد ساخته شده‌اند به حال خود رها می‌شوند. انگار فقط مهم آن بوده که در جشنواره فیلم داشته باشیم و مسئله اصلی که اکران این فیلم‌هاست به کلی فراموش می شود.

 

وی سینمای کودک را دچار ضعفی بزرگ خواند و ادامه داد: همین نگاه گذرا و موقت به آثار سینمای کودک باعث شده تا فیلم‌های این سنین به هیچ وجه به خوبی دیده نشوند و ما با گذشت سالها همچنان در سینمای کودک دجار خلاء بزرگی باشیم. کودکان ما همچنان خوراک فرهنگی مناسبی در سینما ندارند و همچنان به جای تماشای آثار خوب داخلی به انیمیشن های خارجی و هالیوودی رجوع می کنند.

ناصرنصیر با اشاره به لزوم همتی جمعی برای احیاء سینمای کودک خاطرنشان کرد: سینمای کودک نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین فرهنگی است. البته مسئولین فرهنگی نباید فراموش کنند که کمک به سینمای کودک لطف نیست بلکه وظیفه آنهاست. وظیفه ای که سالها از انجام آن غافل بوده اند.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار