170660
۲۲ مرداد ۱۳۹۷

تربیت قرآن‌آموزان نوجوان؛‌ هدف اصلی مؤسسه تالیات ذکر

مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی تالیات ذکر ‌استان خراسان جنوبی‌ تربیت قرآن‌آموزان نوجوان را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ، هادی مساح، مدیر مؤسسه تالیات ذکر گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی به منظور تربیت نوجوانان در عرصه‌های تلاوت قرآن کریم، اقدام به برگزاری طرح‌های ویژه‌ای کرده است.
وی ادامه داد: طرح شناسایی استعدادهای قرآنی، از جمله طرح‌هایی است که از سال ۹۵ با هدف شناسایی پسران نوجوان مستعد در زمینه علوم قرآنی با همکاری آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی استان در زاهدان اجرا می‌شود.

مساح در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌ها و برنامه‌های این مؤسسه برای نوجوانان است، افزود: مؤسسه تالیات ذکر، طرح استعدادهای درخشان قرآنی را به منظور استعدادیابی نوجوانان مستعد در زمینه قرائت‌های حلقومی و مجلسی اجرا می‌کند.
مدیر مؤسسه تالیات ذکر تصریح کرد: این طرح به صورت ادامه دار و در قالب ترم‌های آموزشی با حضور ۱۵ نفر شرکت‌کننده در حال انجام است. قرآن‌آموزان در ترم اول به آموزش مفاهیم، حفظ، تجوید، سبک زندگی، قرائت(صوت و لحن) پرداخته و همچنین در ترم دوم، آموزش‌ها به صورت مربی‌محور و در قالب کلاس‌های رفع اشکال توسط مربی مجرب ارائه می‌شود.

مساح در ادامه به یکی دیگر از طرح‌های این مؤسسه اشاره کرد و افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم به عنوان یک طرح ملی در استان‌ها انجام می‌شود که مؤسسه تالیات‌ ذکر به عنوان مجری برای نخستین‌بار این طرح را اجرا می‌کند.
وی اظهار کرد: پس از نام‌نویسی از علاقه‌مندان، ارزیابی صورت گرفته و تاکنون ۱۵ نفر در حال ارائه تلاوت تمرینی هستند که پس از جمع‌آوری و محک، کلاس‌های آموزشی از ابتدای مهر‌ماه آغاز می‌شود.

 

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر در استان خراسان جنوبی، میدان شهداء ساختمان هیئت محبان‌الزهرا(سلام‌الله علیها) واقع شده است.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار