170624
۲۲ مرداد ۱۳۹۷
رئيس سازمان ميراث فرهنگی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

موافقت اوليه وزير آموزش و پرورش با طرح تعطيلات زمستانی/ بهبود مشكلات ارزی گردشگران ورودي

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص تعطيلات زمستانی گفت: قطعاً تعطيلات زمستانی اتفاق خوبی براي كشور خواهد بود، تحرک اقتصادی جدی در تمام بخش‌های كشور ايجاد می‌كند صحبت‌هايی كه با وزير آموزش و پرورش داشتيم ايشان موافقت اوليه را با این طرح اعلام كرده است.

به گزارش کودک پرس ، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه توان سازمان میراث فرهنگی در به امر اشتغال گفت: ایجاد شغل ارزان قیمت با سرمایه گذاری اندک و همچنین سرعت ایجاد شغل از ویژگی هایی است که ما در سازمان داریم و امیدواریم بتوانیم با به کارگیری ظرفیت ها، مأموریت سخت ایجاد ١٥٧ هزار شغل را تا پایان سال انجام دهیم.

وی گفت: با ایجاد منابع ذیل تبصره ١٨ قانون بودجه ٩٧، ما در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: حدود ٨٨ هزار شغل مربوط به بخش صنایع دستی و بیش از ٦٠ هزار شغل هم در بخش گردشگری خواهیم داشت و بالغ بر ٥ هزار شغل هم در بخش میراث فرهنگی ایجاد می کنیم.

مونسان درباره تاثیر نوسانات ارز در ورود گردشگران گفت: حتما اثراتی خواهد داشت، خوشبختانه با تصمیم جدیدی که گرفته شد به یک نقطه ثبات رسیدیم.

 

وی گفت: گردشگران ورودی به کشور و هتل ها برای تبدیل ارز خود دچار مشکل بودند خوشبختانه با بسته جدید ارزی تکلیف معلوم شد گردشگران و هتل ها می توانند از طریق صرافی ها ارز خود را تبدیل کنند و مشکلات کاهش یافته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص تعطیلات زمستانی گفت: قطعاً تعطیلات زمستانی اتفاق خوبی برای کشور خواهد بود، تحرک اقتصادی جدی در تمام بخش های کشور ایجاد می کند صحبت هایی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ایشان موافقت اولیه را اعلام کرده و فقط بخش دانش آموزی را در بر می گیرد.

 

وی افزود: درخواست ما تعطیلی ١٤ روزه است که اگر مقدور نباشد یک هفته هم مناسب است که شادابی آموزشی را بالا می برد و در شهرهای بزرگ موجب کاهش آلودگی هوا می شود.

 

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار