170614
۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی مطرح کرد؛

انیمیشن‌های ایرانی میهمان نوشت‌افزار دانش‌آموزان شدند

سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی از ورود کاراکترهای انیمیشن‌های ایرانی به لوازم‌التحریرهای دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی در نشست خبری مجمع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی که در حسینه هنر برگزار شد، به بازار اقتصاد نوشت افزار در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز، چند میلیون دانشجو و استفاده‌های اداری، حوزه نوشت افزار بازار بزرگی دارد و حجم این بازار ۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که بخش وسیعی از آن به تولیدکنندگان خارجی اختصاص دارد که اگر این بازار در دست تولیدکنندگان داخلی باشد، ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما در زمینه نوشت‌افزار، قطب تولید برای کشورهای همسایه نیستیم و اینکه بتوانیم سهم بازارهای دیگر را داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه عموم مردم با نوشت‌افزار ارتباط دارند و جزو کالای ضروری است، افزود: نوشت افزار در سال‌های اخیر علاوه بر کارکرد اصلی که علم آموزی و ابزار تحصیل است، کارکرد رسانه‌ای – فرهنگی پیدا کرده است؛ در حقیقت به دلیل اِلمان و نشانه‌ها، به عنوان رسانه فرهنگی شناخته می‌شود.

وی افزود: برای اینکه بتوان از کارکرد رسانه‌ای ـ فرهنگی نوشت‌افزار بهره‌مند شد نیاز به کاراکترسازی است؛ از طریق انیمیشن و کارتون، کاراکتر خلق می‌شود، کودکان و نوجوانان به آن علاقه‌مند می‌شوند و جنس قهرمان پیدا می‌کند که البته ما این کاراکترسازی را در کشورمان نداریم و کاراکتر‌هایی مثل کلاه‌قرمزی می‌آیند و می‌روند و مستمر نیستند.

 

 مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی تصریح کرد: حداقل ۱۵ حوزه دیگر مثل نوشت افزار داریم که به می‌توان از طریق آنها باورها را به کودکان منتقل کرد؛ از جمله می‌توان به وسایل اتاق کودک و اسباب‌بازی اشاره کرد و جالب این است ک کاراکتر اکثر این محصولات در حال  با باور ما در تعارض است.

 

وی با بیان اینکه مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در حال کارکترسازی انیمیشن فیلشاه داشت، گفت: باید روی کاراکترسازی متناسب با فرهنگ و بوم خود کار کنیم.

حسینی به سلامت نوشت‌افزار‌ها اشاره کرد و افزود: نوشت‌افزارها با بچه‌ها سر و کار دارند و سلامت مواد استفاده کننده در آنها بسیار مهم است و این در حالیست که حجم زیادی از نوشت‌افزار وارداتی است مثلاً کیف‌خا از مواد بازیافتی است یا ماژیک ها اگر از مواد سالم استفاده نشود، می‌تواند سرطان‌زا باشد.

وی با تأکید بر اینکه در بخش نوشت‌افزار، سهم واردات بیش از ۷۰ درصد است، ادامه داد: در این شرایط کشور که فضای ناامیدی حاکم شده است، اگر واقعا جریان مردمی و فضای رسانه‌ها حمایت شود به نظرم به دست گرفتن بازار نوشت‌افزار به دست تولیدکنندگان داخلی، شدنی است.

 

 مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ تولید کننده برای نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی پای کار آمدند، اضافه کرد: امسال بیش از یک‌هزار محصول جدید داریم و با همت آموزش و پرورش در ۷۰۰ نقطه آموزشی و چند هزار فروشگاه، نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی عرضه می‌شود.

وی در خصوص قیمت نوشت‌افزار گفت: بحث شرایط دلار و ارزی، متأسفانه همه تولیدات داخلی را تحت‌الشعال قرار داده است و  افزایش در قیمت داریم.

حسینی درباره کاراکترهایی که بیشتر مورد علاقه دانش‌آموزان بوده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته،  کلاه قرمزی، تصویر شهید عباس بابایی و تصویر شهید احمدی روشن مورد استقبال دانش‌آموزان بوده است و امسال نیز کاراکترهای فیلشاه و مل‌مل که مورد استقبال دانش‌آموزان بودند به نوشت‌افزار اضافه شده است.

وی در خصوص ارزان بودن برخی نوشت‌افزار وارداتی گفت: ممکن است که جنسی ارزان‌تر باشد اما این ارزانی به منزله کیفیت نیست؛ به عنوان مثل یک خودکار از مواد نامناسب استفاده شود یا جوهر آن زود تمام شود.

 

 مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی به اهمیت طراحی در نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی افزود: در حوزه طراحی محصول کودک، نوپا هستیم و تاکنون مدل بومی نداشتیم و نکته دوم به کاراکتر سازی بر می‌گردد البته در محصولات رده بندی داریم و فکر می کنیم رو به جلو هستیم و سال به سال رشد را می‌بینیم.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار