170505
۲۱ مرداد ۱۳۹۷
کودکان در مازندران و گیلان به دنبال ساحل دوستی؛

دریا را دریابیم

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مازندران و گیلان در آستانه روز دریای خزر، خواستار حفظ سلامت دریای خزر شدند.

به گزارش کودک پرس ، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون‌ در شهرهای ساری، کیاسر و گلوگاه با حضور در ساحل دریای خزر به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداختند.

بر اساس این گزارش نقاشی با ماسه و صدف، بحث آزاد و شعرخوانی با موضوع دریا از جمله برنامه‌هایی بود که در آستانه روز دریای خزر از سوی کودکان و نوجوانان مازندرانی در سواحل اجرا شد.

این در حالی است که کشورهای حاشیه دریای خزر در سال ۱۳۸۲ کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به «کنوانسیون تهران» را امضا کردند و در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ لازم الاجرا شدن این معاهده‌نامه را به‌عنوان یک واقعه مهم زیست‌محیطی جشن گرفتند.

این روز نقطه عطفی در تاریخ همکاری‌های زیست محیطی در رابطه با دریای خزر محسوب می‌شود و این روز در حالی نام‌گذاری شد که فعالیت‌های انسانی بیش از حد و بهره‌برداری‌های اقتصادی پرشتاب و کم‌ملاحظه، موجب تخریب اکوسیستم‌های طبیعی، آلودگی محیط زیست و کاهش کیفیت آب این دریا شده است و چشم انداز توسعه پایدار را درآینده آبی دریای خزر کم رنگ کرد.

قرار است، برنامه‌ای به همین مناسبت روز 22 مرداد از سوی کانون پرورش فکری رامسر با همراهی فرمانداری و سایر دستگاه‌های شهری در ساحل دریای این شهرستان برگزار شود.

برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی، جشن سنگ و رنگ، نمایش ماسک مقوایی جانوران دریایی از دست سازه‌ها  نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت روز دریای خزر در رامسر اجرا خواهد شد.

در استان گیلان هم روز 20 مرداد 1397 برنامه‌ای از سوی کانون استان با عنوان ساحل دوستی در مجتمع ساحلی بندرانزلی برگزار شد.

آشنایی با جانواران در حال انقراض خزر و معرفی کشورهای ساحلی این دریا از بخش‌های دیگر این برنامه‌ است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

منبع: روابط عمومی کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار