170066
۱۸ مرداد ۱۳۹۷

نمایش عروسکی ‘گربه مغرور’ در ارومیه به روی صحنه رفت

نمایش عروسکی ‘گربه مغرور’ به نویسندگی ‘نژلا نوشیروانی’ و کارگردانی بابک رستم زاد ساعت ۱۰ صبح ۱۶ مرداد در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برای علاقه‌مندان تئاتر کودک و نوجوان به روی صحنه رفت.

به گزارش کودک پرس ، کارگردان این نمایش افزود: این نمایش برای 35 دقیقه آماده شده و طی امروز و فردا با هدف انتقال پیام ترویج دوستی و مزمت غرور اجرا می شود.
بابک رستم زاد که پیشتر نمایش عروسکی ‘گربه ترقه فروش چهارشنبه سوری’ را به روی صحنه برده بود، افزود: یک گربه خانگی که به جمع حیوانات جنگل ملحق شده است با هیچ حیوانی دوستی نمی کند.
وی اضافه کرد: همین گربه دچار مشکلی می شود و دیگر حیوانات با هدف متوجه کردن وی به رفتار اشتباهش به او کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه بهاره غنی زاده، الناز هاشمی و بابک رستم زاد از نقش آفرینان این اثر هستند، بیان کرد: توحید غنی زاده، سهیلا داودی، وحید رضوی، هانیه مولوی و سودا شریفی دیگر بازیگران این اثر هستند.

به گزارش ایرنا بابک رستم زاد متولد 1355 بوده و کارشناس کارگردانی نمایش است؛ وی مدیر اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی /یونیما/ آذربایجان غربی، مجری تلویزیون، عروسک گردان، صداپیشه و مدیر گروه تئاتر رقص عروسک است.
او از سال 1370 هنر نمایش را به صورت تجربی آغاز کرد و اولین نمایش عروسکی تلفیقی ‘حسنی نگو یه دسته گل’ را در سال 1380 در ارومیه به روی صحنه برد.

رستم زاد پیش از این نمایش های تلفیقی عروسکی رویای شیرین، پسرک لبوفروش، یلدا ملکه زمستان، جشن تولد خورشید کوچولو، رضا و فرشتة نظافت و نگهبان پیر مزرعه را کارگردانی کرده و همچنین نمایش ‘خالکوبی گل رز’ اثر ‘تنسی ویلیامز /Tennessee Williams/’ نویسنده آمریکایی را به روی صحنه برده است.
مهم ترین اثر وی ‘رسیم لر دنیاسی /شبی در دنیای نقاشی ها/’ در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در سال 1390 در تهران برگزیده شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار