170060
۱۸ مرداد ۱۳۹۷
باقربیگی:

اصفهان مرکزی برای ساخت فیلم‌های کودک شود

عضو هیئت انتخاب سینمای ایران در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: اگر اصفهان بخواهد به‌عنوان برگزارکننده جشنواره کودک و نوجوان سهم قابل توجهی داشته باشد باید تولیدات حرفه‌ای ارایه کند.

به گزارش کودک پرس ، مهدی باقربیگیاظهار کرد: از هر یک از حوزه‌های جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مانند تهیه کننده، کارگردان، بازیگر، و هم‌چنین در حوزه انیمیشن یک نفر انتخاب شد و در نهایت پنج نفر، هیئت انتخاب فیلم های این جشنواره را تشکیل داد.

عضو هیئت انتخاب سینمای ایران در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به نحوه انتخاب فیلم ها گفت: در ابتدا پس از دیدن فیلم ها، فیلم هایی که برای کودک و درباره کودک است تعیین شده و گروه سنی آن نیز مشخص می شود که این موارد درحال انجام است و در چند روز آینده تصمیم نهایی را برای فیلم های جشنواره اعلام می کنیم.

وی از اینکه ژانرهای سینمایی با موضوع کودک و نوجوان حمایت نمی شود، ابراز تاسف کرد و افزود: در حوزه کودک و نوجوان به دلیل اینکه برگشت سرمایه برای تولید کننده سخت است تولیدات نیز کم است و هرچه‌قدر یک تهیه‌کننده به فرهنگ و هنر علاقه‌مند باشد در آخر گوشه چشمی به سرمایۀ خود دارد، در حوزه کودک نیز به دلیل اینکه اکران این فیلم ها یا در سینماها و یا در زمان مناسبی انجام نمی شود مشکل ایجاد می کند.

باقربیگی با بیان اینکه از اصفهان دو فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان شرکت کرده است، گفت: اگر اصفهان بخواهد به عنوان برگزار کنندۀ جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان سهم قابل توجهی داشته باشد باید تولیدات حرفه ای ارایه کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا اصفهان مرکزی برای ساخت فیلم های کودک و نوجوان شود و حتی اگر هنرمندان اصفهان فیلم نمی سازند حداقل گروه های تهران را تشویق کنیم که فیلم خود را در اصفهان کلید بزنند، به این ترتیب قطعا ساختن فیلم های کودک نیز رونق پیدا می کند و استعدادهای زیادی در این راستا شکوفا خواهند شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که امسال جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هر چه بهتر برگزار شود.

بازیگر سریال تلویزیونی قصه های مجید تصریح کرد: سال گذشته به علت اینکه جشنواره پس از وقفه ای دو ساله برگزار شد حجم فیلم های ارایه شده به جشنواره هم زیاد بود و قطعا فیلم های خوب بسیاری هم در آن حضور داشت، البته امسال هم فیلم خوب در جشنواره اکران می شود و قابل قبول مخاطبان خود خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار