170043
۱۸ مرداد ۱۳۹۷
غلامی تصریح کرد:

مقطع ابتدایی؛ مهم‌ترین دوره آموزشی دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: حوزه آموزش ابتدایی حوزه مهمی است زیرا سنگ بنای آموزش در این حوزه چیده می‌شود. اگر یک نوجوان تا سن ۱۲ سالگی خوب آموزش ببیند این آموزش در مراحل بعدی زندگی او نیز تأثیرگذار است.

به گزارش کودک پرس ، همایش معاونین آموزشی مناطق پانزده‌گانه آموزش و پرورش استان مرکزی صبح امروز ۱۶ مرداد ماه در سالن اجتماعات کانون فرهنگی شهید چمران محلات برگزار شد.
علی‌محمد غلامی،معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم اظهار کرد: حوزه آموزش ابتدایی حوزه مهمی است زیرا سنگ بنای آموزش در این حوزه چیده می‌شود. اگر یک نوجوان تا سن ۱۲ سالگی خوب آموزش ببیند این آموزش در مراحل بعدی زندگی او نیز تأثیرگذار است.

وی افزود:در همه شاخص‌های آموزشی، پرورشی و تفاهم‌نامه‌ها، آموزش ابتدایی مانند یک ستاره پر فروغ می‌درخشد و این بخاطر زحمات شما است. همدلی،همزبانی و کار بی‌منت در این مجموعه زبانزد است.
غلامی هدف از برگزاری این همایش را ساماندهی حوزه آموزش و آماده‌سازی عوامل آن خواند و گفت: این همایش در دو روز برگزار خواهد شد تا همکاران به دور از استرس اداری، آموزش ببینند. شهرستان محلات با توجه به آب و هوا و شرایط جوی مناسب، میزبان این دوره است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ۳ مأموریتی که بایستی انجام شود، تصریح کرد: مدرسه بدون خدمت‌گزار یکی از طرح‌های آموزشی امسال در دوره اول ابتدایی(اول، دوم و سوم ابتدایی) اجرا خواهد شد. در این طرح چند مدرسه طی مدت یکسال بدون خدمت‌گزار خواهند بود تا دانش‌آموزان خود نظافت مدرسه را انجام دهند. این طرح ابتدا در چند مدرسه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد. ما از شما در این خصوص مشاوره، کمک و یاری می‌طلبیم.

وی ادامه داد: آموزش معلمان ریاضی دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم ابتدایی) از دیگر برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی است. معلمان ریاضی این دوره آن طور که باید، آموزش ندیده‌اند. وقتی ما درست آموزش ندهیم، زمینه را برای موسسات غیر دولتی آماده کردیم. بعضی افراد و موسسات فقط با نگاه سودجویانه به دانش‌آموز نگاه می‌کنند و او را به چشم یک کارت بانکی می‌بینند که جای تأسف دارد.
غلامی تشریح کرد: مأموریت سوم ما رقابت‌زدایی در حوزه آموزش ابتدایی است. بایستی در تشویق دانش‌آموزان، عدالت وجود داشته باشد. در طول تاریخ ما قومی بودیم که همیشه عادت به افراط و تفریط داشتیم؛ یک روز مدارس تیزهوشان ایجاد می‌کنیم و دانش‌آموزان متفاوت را از بقیه جدا می‌کنیم و روز دیگر می‌گوییم همه باید یکسان باشند.

وی در پایان گفت: ما بایستی برای تیزهوشان برنامه داشته باشیم تا به پدیده شوم فرار مغز‌ها گرفتار نشوند. فرار مغزها از مشکلات سیستم آموزشی ما است. صف‌اولی‌ها مهم هستند. این بی‌اعتمادی اجتماعی که به وجود آمده ناشی از عملکرد ناشایست صف‌اولی‌ها است.

 

 

محمود اللهیاری، سرپرست اداره آموزش و پرورش محلات نیز اظهار کرد: شما مسئولیت مهمی را بر عهده دارید. آموزش دانش‌آموزان ابتدایی بسیار مهم و حساس است. در حوزه آموزش، اقدامات خوبی توسط مدیران قبلی در محلات صورت گرفته است. امسال در نظر داریم ۴ مدرسه خود‌پاکیزه در محلات ایجاد کنیم تا در آن دانش‌آموزان مدرسه را نظافت کنند و دیگر نیازی به نظافتچی نباشد.

وی افزود: دانش‌آموزان یاد گرفته‌اند همیشه زیر پایشان تمیز شود. دانش‌آموزان بایستی علم معاش، علم غذا خوردن و علم زیستن و علوم دیگر را یاد بگیرند و این محقق نمی‌شود مگر با همت شما همکاران آموزشی. حوزه آموزش سنگ بنای آموزش و پرورش است.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار