موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
169985
۱۷ مرداد ۱۳۹۷

تغذیه با شیر مادر تکامل شناختی و ضریب هوشی کودکان را تقویت می‌کند

​معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تغذیه با شیر مادر تکامل شناختی و ضریب هوشی کودکان را تقویت می‌کند و در نتیجه به طور قابل توجهی امکان تحصیلات، مشارکت در نیروی کار و کسب درآمد را در طول عمر ارتقا می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر عباسی با بیان اینکه 10 تا 16 مرداد بمناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است، اظهار کرد: «تغذیه با شیرمادر زیربنای زندگی سالم» شعار این هفته است.

وی با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر یک راه‌حل جهانی برای فراهم کردن فرصت‌های برابر و شروع عادلانه زندگی برای تمام افراد است تصریح کرد: این شیوه تغذیه میلیون‌ها کودک را قادر می‌سازد که زنده بمانند، رشد کنند و در مسیر سلامت بهتر و آینده‌ای موفق‌تر قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تغذیه با شیر مادر را زیربنای سلامت، بقای زنان و کودکان و پایه و اساس توسعه و آینده کشور دانست و گفت: تغذیه با شیر مادر به پیشگیری از تمام انواع سوء تغذیه کمک می‌کند، همچنین؛ امنیت غذایی شیرخواران و کودکان خردسال را تامین و در نتیجه به مردم و ملت‌ها برای خروج از چرخه گرسنگی و فقر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سوء تغذیه، ناامنی غذایی و فقر، میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سدی در برابر توسعه پایدار است.

عباسی با تاکید بر اینکه شیر مادر برای شیرخواران و کودکان نوپا مغذی‌ترین غذا و از لحاظ مواد ایمونولوژیک بسیار قوی است، گفت: شیر مادر غذایی است که می‌تواند موجب تکامل مغز شود و هیچ ماده غذایی دیگری این ویژگی را ندارد.

وی یادآور شد: تغذیه با شیر مادر تکامل شناختی و ضریب هوشی   کودکان را تقویت می‌کند و در نتیجه به طور قابل توجهی امکان تحصیلات، مشارکت در نیروی کار و کسب درآمد را در طول عمر ارتقا می‌دهد. بی‌توجهی و از دست دادن این مرحله بحرانی از رشد مغز در طول دوران کودکی می‌تواند منجر به زیان‌های قابل توجه شناختی و اقتصادی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آگاه کردن مردم در مورد ارتباط بین تغذیه با شیر مادر با تغذیه خوب، امنیت غذایی و کاهش فقر، تثبیت تغذیه با شیر مادر بعنوان زیربنای زندگی سالم، مشارکت افراد و سازمانها برای تاثیر بیشتر و تقویت موقعیت برای ترفیع تغذیه با شیر مادر بعنوان بخشی از تغذیه خوب، امنیت غذایی و کاهش فقر را از اهداف هفته جهانی تغذیه با شیر مادر عنوان کرد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار