169381
۱۴ مرداد ۱۳۹۷
نماینده مجلس عنوان کرد؛

هشدار به بهزیستی برای پاسخگویی مهدکودک‌‌های غیرمجاز در تهران

طیبه سیاوشی سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس با ابراز نگرانی از تعداد مهدکودک‌ها بدون مجوز نسبت به پاسخگویی نهادهای متولی این امر مخصوصا بهزیستی هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ، طیبه سیاوشی شاه عنایتی در خصوص فعالیت غیر مجاز مهدکودک‌ها در تهران گفت: تعداد زیادی از مهدکودک‌ها در تهران به صورت غیر مجاز، پراکنده و در مناطق مختلف تهران فعالیت می‌کنند، دستگاه متولی رسیدگی به آن‌ها سازمان بهزیستی است که باید نسبت به فعالیت این تعداد مهدکودک‌های غیر مجاز پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: معمولاً میان دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در تهران تعارض وجود دارد که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود. ارائه جواز مهد‌کودک نیازمند شرایطی است که باید در سازمان متولی خودش رسیدگی و انجام شود.

وی ادامه داد: تعداد مهد‌کودک‌هایی که بدون مجوز در شهر تهران فعالیت می‌کنند به شدت تکان دهنده و نگران کننده است چرا که نوع و نحوه فعالیت و آموزش آنها مشخص نیست و باید به این مسئله نظارت و رسیدگی شود.

 

سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به فعالیت خانه‌های بازی در تهران، گفت: در این زمینه قانون و مصوبه وجود دارد و شهرداری می‌تواند در چهارچوب قوانین مجوز این نوع محل‌ها را صادر کند، اما بدلیل حساسیت مسائل مربوط به کودکان بسیار مهم و حائز اهمیت است که رسانه ها به این نوع مسائل بیشتر بپردازند و در این حوزه فعالیت کنند. همچین باید مباحث مهمی چون خانه بازی کودک، نوع فعالیت و آموزش آنها در رسانه‌ها و فضای مجازی شرح داده شود تا خانواده‌ها با خاطر آسوده‌تری از این امکان‌ها استفاده کنند و اطمینان داشته باشند که افراد حاضر در این مراکز از شیوه‌های صحیحی برای آموزش کودکان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به شهریه و هزینه‌های دریافتی محل‌های نگه‌داری کودکان، عنوان کرد: در بسیاری از مهد کودک‌ها و خانه‌های بازی هزینه‌های زیادی دریافت می‌شود، اما سرای محله‌ها به عنوان یکی از محل‌های مراقبت از کودکان بدلیل دریافت هزینه‌ی نگه داری بسیار پایین، مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

 

سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تعداد مهد‌کودک هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند مخصوصاً برای شهری همچون تهران به شدت تکان دهنده و نگران کننده است چرا که نوع و نحوه فعالیت و آموزش آنها مشخص نیست و باید به آن نظارت و رسیدگی شود.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار