169288
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

صندوق نجات کودکان: کودکان یمنی در معرض قحطی و بیماری قرار دارند

سازمان‌های بشر دوستانه اعلام کردند هزاران کودک یمنی در معرض خطر گرسنگی و بیماری قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان های بشردوستانه اعلام کردند هزاران کودک یمنی هر روز از حملات بمباران بندر الحدیده فرار می کنند و به همین دلیل در معرض خطر گرسنگی و بیماری قرار می گیرند.

صندوق خیریه نجات کودکان اعلام کرد در حدود شش هزار نفر هر روز شهر الحدیده را ترک می کنند که نیمی از آنها کودک هستند، آماری که نشان می دهد مجموع تعداد افراد فرار کرده از زمان آغاز حملات در ژوئن بیش از 330 هزار نفر است.

تمر کرولوس، رئیس این سازمان بشردوستانه با انتشار بیانیه ای گفت:« با اقتصاد از هم پاشیده یمن و تاسیسات تخریب شده بهداشتی و درمانی در سراسر این کشور، شرایط اکنون برای گسترش بیماری های واگیردار و گرسنگی مهیا شده است.»

 

وی در ادامه افزود «آژانس های کمک رسان هر آنچه می توانند انجام می دهند تا مردم را زنده نگه دارند اما در نهایت تلاش های ما مانند یک چسب زخم بر یک زخم عمیق است.»

شهر الحدیده بندر اصلی کشور یمن محسوب می شود و باور بر این است که حدود 8.4 میلیون نفر یمنی در آستانه قحطی و گرسنگی قرار داشته باشند. حملات علیه این شهر در ماه ژوئن و توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز شد و تاکنون به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر منجر شده است.

طبق اعلامیه گروه نجات کودکان، مناطق اطراف الحدیده نمی توانند پاسخگوی هجوم عظیم مردمی باشند که از این حملات فرار می کنند. از این میان بسیاری از این تعداد در تلاش هستند تا غذا، آب و دارو بدست بیاورند.

جولیت توما، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل درباره این شرایط گفت حملات هفته گذشته «تاثیر فاجعه باری» بر توانایی این آژانس برای تامین آب بهداشتی برای مردم گذاشته است.

وی گفت:« این حملات می توانند به افزایش بیماری های مربوط به آب کمک کنند، به ویژه کودکان اولین گروهی هستند که در معرض بیماری هایی مانند وبا و اسهال قرار می گیرند.»

 

توما تاکید کرد «جنگ علیه کودکان در یمن وجود دارد به گونه ای که اماکن بسیار معدودی هستند که برای یک کودک یمنی ایمن باشند.» سازمان ملل همچنین نسبت به خطرات برای زنان باردار در یمن هشدار داده است، کشوری که اکنون نیز یکی از بالاترین آمار مرگ و میر مادران در جهان را داراست.

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار