موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
169243
۱۳ مرداد ۱۳۹۷
گفت‌وگو با پژمان بازغی؛

تلاش می کنیم کودکان معلول هم به کودک شو بیایند

در سال‌های اخیر شاهد ورود بازیگرانی بودیم که لباس اجرا تن کردند و جلوی دوربین تلویزیون ظاهر شدند که البته هرکدام از آنها بنا به دلایلی ،موضوع یا ساختار برنامه نظر آنها را جلب و این عرصه را تجربه کردند. در این باره می‌توان به هنرمندانی همچون مهران مدیری، رامبد جوان، کامبیز دیرباز، سروش صحت، کامران تفتی و امیرحسین صدیق اشاره کرد.

به گزارش کودک پرس ، در واقع هر یک از این هنرمندان با توجه به دغدغههایشان اجرای برنامهای را پذیرفتند و پژمان بازغی هم یکی از هنرمندانی است که با توجه به علاقهاش به خانواده، اجرای برنامه کودک شو را پذیرفت و همین دغدغه باعث شده او بعد از دو سال، همچنان اجرای این برنامه را با روحیه و انرژی مضاعف ادامه بدهد.

البته او در این سالها پیشنهاد اجرای برنامههای متفاوتی داشته، اما نپذیرفته؛ زیرا مقوله برنامه کودک شو برایش تفاوت زیادی داشته است، حتی به گفته خودش اگر بخواهد از دنیای اجرا خداحافظی کند، علاقهمند است این اتفاق با برنامه کودک شو برایش بیفتد.

البته بازغی کارنامه رنگارنگی هم در سینما و تلویزیون دارد و نقشهای متفاوتی را از آن خود کرده است. این هنرمند تا امروز لباس کاراکترهای متفاوت را از روحانیت گرفته تا رزمنده و… تن کرده و مخاطبان نقشهای زیبای او را به یاد دارند. البته تعداد نقشهای ماندگار او کم نیست و یکی از آنها در فیلم سینمایی «دوئل» رقم خورد که در نقش قهرمان قصه به نام زینال ظاهر شد. به بهانه فینال فصل دوم برنامه کودک شو با بازغی گپ صمیمانهای زدیم که میخوانید.

آقای بازغی! شما دو سال است درگیر اجرای برنامه کودک شو هستید و تقریباً هر روز با خانوادههای متفاوتی در این برنامه روبهرو میشوید. فکر میکنید چه عاملی به شما انگیزه داده تا با انرژی این برنامه را اجرا کنید؟

موفقیت برنامه، سهم عمدهای در تداوم اجرای من در کودک شو داشته است. خوشبختانه تا امروز خانوادهها ارتباط خیلی خوبی با برنامه برقرار کرده اند که همین حس و انرژی خوبی به من داده است. آنچه انگیزهام را تقویت کرده، اقبال مخاطبان است و اینکه دست اندرکاران برنامه تلاش دارند با اتفاقات نو در این برنامه آن را پویاتر کنند تا مورد توجه مردم قرار بگیرد.

وقتی اجرای برنامه کودک شو به من پیشنهاد شد، ساختار و موضوع آن را بررسی کردم و بعد از صحبت با تهیهکنندگان، اجرا را پذیرفتم، زیرا از ابتدا قرارمان اجرای یک برنامه متفاوت بود؛ برنامهای که ویژگیهای خاص خودش را داشته باشد تا برای مخاطبان هم دیدنی بوده و نظر آنها را جلب کند. این برنامه برای مردم است و شرکت کنندگان آن مردم هستند و همین مساله کار را برایم جذابتر کرده است. به همین دلیل توجه و استقبال مردم از تماشای برنامه کودک شو برایم دوست داشتنی است.

پس بازخوردهای خوب مردمی تاثیر زیادی در انگیزه شما داشته است؟

بله. مردم خیلی برنامه را دوست دارند.

البته در این برنامه فقط بچههایی میتوانند شرکت کنند که سالم باشند. بچههای معلول نمیتوانند. شما چه نظری دارید؟

برنامه با وجود بازخوردهای خوب مردمی نقصهایی هم دارد که مسلماً با هزینه بیشتر میتوان آن را بر طرف کرد، زیرا در حال حاضر بودجه محدود است. با توجه به اینکه مردم برنامه را دوست دارند، امیدوارم روز به روز پویاتر از قبل باشد.یکی از ایرادها هم مربوط به این میشود که خانوادههایی علاقهمند به شرکت هستند که همسرانشان را از دست دادهاند یا بچه معلول دارند.

اما فضایی در این باره تدارک دیده نشده است؟

بله. فعلا بهدلیل مسائل بودجه فضایی دیده نشده است. اما ساختار برنامه به گونهای است که میتوان تغییرات را در آن اعمال کرد. انشاءا… با قرار دادن بودجه این اتفاق هم در آینده بیفتد تا بچههای مختلف بتوانند در این برنامه شرکت کنند.

مسلماً بازیگری به اجرای شما در این برنامه کمک زیادی کرده، اما غیر از این شما خودتان هم پدر هستید، حس پدرانه شما چقدر در اجرای این برنامه سهم داشته است؟

طبیعی است حس پدرانه من در اجرایم تاثیرگذار بوده است. راستش همه بچههایی که در این برنامه شرکت میکنند را مثل بچه خودم میبینم و نسبت به خانوادهای احساسی ویژه ندارم و دلم میخواهد همه موفق شوند و امتیاز بالا هم کسب کنند.

دختر و پسر هم برایتان فرق ندارد؟

نه، چه فرقی بین دختر و پسر هست. همه بچهها پاک و معصوم هستند و من هم تلاش کردهام یک اجرای صمیمانه در برنامه داشته باشم و همین برایم اهمیت دارد که خانوادهها ارتباط خوبی با برنامه برقرار کردهاند.

دوست داشتید شرایطی هم فراهم میشد تا همراه با همسر و فرزند خودتان در برنامه شرکت میکردید؟

دخترم نفس 11 ساله است و دلم نمیخواهد نظم برنامه را به هم بزنم تا خانوادهام در برنامه شرکت کنند. چون شرکتکنندگان برنامه تا پنج سال هستند.

پیش آمده دخترتان هم به استودیو بیاورید تا از نزدیک اجرای شما را ببیند؟

بله، چند بار دخترم را آوردهام و برنامه کودک شو را دوست داشته و پیگیر است.

قصد دارید اجرای فصل سوم را هم بهعهده داشته باشید؟

بله، اگر به توافق برسیم، حتماً با کمال میل انجام میدهم.

در سالهای اخیر بازیگران خیلی وارد عرصه اجرا شدهاند، آیا شما هم علاقهمند هستید باز هم در این عرصه تجربه یک اجرای متفاوت را داشته باشید؟

قبل از اجرای برنامه کودک شو و بعد از آن، من پیشنهادهای زیادی برای اجرای برنامههای متفاوت در شبکههای مختلف داشتم، اما من مجری نیستم که برنامه اجرا کنم. بازیگری را بیشتر دوست دارم، چون خاستگاه من بازیگری است. آنچه باعث شده برنامه کودک شو را اجرا کنم، دغدغه ذهنیام به مقوله خانواده بود. با وجود داشتن پیشنهادهای مختلف در اجرا، ترجیح میدهم بازیگری کنم.

اگر دوباره برنامهای برای اجرا به شما پیشنهاد شود که فضای آن متفاوت باشد، نمیپذیرید؟

نه، چون ترجیح من بازیگری است. تجربه کودک شو هم برایم فرق میکرد. بهدلیل علاقهام به ساختار و جایگاه خانواده که برایم جذاب بود، اجرای آن را پذیرفتم. حتی دلم میخواهد با کودک شو از اجرا خداحافظی کنم. همانطور که تاکید کردم پیشنهادهای زیادی دارم، اما کودک شو آخرین اجرای من
خواهد بود.

به نظرتان اجرا باعث تداخل در کار بازیگریتان میشود؟

نه، چون مجری نیستم نمیخواهم این مسیر را ادامه بدهم و بازیگری را دوست دارم.

منبع: جام جم آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار