169217
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

دیده‌بان حقوق‌بشر کردهای سوریه را به استفاده از کودک‌سربازان متهم کرد

دیده‌بان حقوق بشر نیروهای کرد سوری را به استفاده از کودکان به عنوان سرباز در درگیری‌ها متهم کرد.

به گزارش کودک پرس ، یگان‌های مدافع خلق کرد مورد حمایت ائتلاف بین‌المللی و آمریکا هستند در نبرد با داعش بسیار موفق ظاهر شده‌اند و بر مناطق گسترده‌ای در شمال و شمال شرق سوریه کنترل دارند. حال سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی این نیروها را به استفاده از کودک‌سربازان متهم کرده‌اند و خواهان تعهد آنها به توقف این اقدام شدند.

دیده‌بان حقوق بشر این یگان‌ها را به استفاده از کودکان به عنوان سرباز متهم کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی خواند. این نهاد بین‌المللی می‌گوید در میان کودک‌سربازان یگان‌های مدافع خلق کرد، دخترانی از اردوگاه‌های آوارگان سوری هم حضور دارند.

مدیر بخش امور ویژه دیدبان حقوق بشر گفت: یگان‌های مدافع خلق با وجود تعهداتشان مبنی بر توقف استفاده از کودک‌سرباز، کودکان را برای آموزش نظامی در مناطق تحت کنترل خود به پادگان‌ها می‌فرستند. آنها در برخی موارد کودکانی را به خدمت می‌گیرند که خانواده‌های مستضعف آنها از این اقدام خبر ندارند.

هنوز یگان‌های مدافع خلق کرد پاسخی در این باره نداده‌اند.

استفاده از کودکان زیر ۱۸ سال به عنوان سرباز جنایت جنگی محسوب می‌شود و قوانین بین‌المللی، گروه‌های مسلح را از استخدام اشخاص زیر ۱۸ سال منع کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر به نقل از گزارش سازمان ملل اعلام کرد، یگان‌های کرد در سال گذشته میلادی ۲۲۴ کودک را به خدمت گرفته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود به مصاحبه‌ها با هشت خانواده از سه اردوگاه آوارگان در شمال شرق سوریه استناد کرده است؛ همه خانواده‌ها اعلام کردند، یگان‌های کرد کودکان را به پیوستن به نیروهای خود تشویق کرده‌اند.

این سازمان به نقل از خانواده‌های کودکان اعلام کرد، این کودکان داوطلبانه به خدمت گرفته شدند اما یگان‌های کرد از افشای مکان‌ آنها یا اجازه تماس با خانواده‌هایشان سر باز می‌زنند.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار